четвъртък, 30 юни 2016 г.

Facebook следи за офлайн ефекта от онлайн кампаниите


Определянето на ефекта от рекламна кампания във Facebook може да се окаже голямо предизвикателство. Това е така, тъй като установяването на връзка между кампанията и реалните продажби често се оказва игра на гадаене, особено за малките фирми.

Facebook представи нов начин, чрез който търговците ще могат да измерват колко ефективни са рекламите им и дали това води до повече посещения във физическите магазини и съответно до по-високи продажби.

С добавените нови инструменти, търговците ще имат възможност да видят колко човека посещават магазина им след като са видели
Facebook рекламата им. Освен това ще има възможност за оптимизиране на криейтива, доставката и таргетирането, базирано на посещенията в търговския обект. Ще могат да се видят резултати за индивидуални магазини или райони, което ще помогне за по-добро оптимизиране на рекламните кампании. Това означава, че международните вериги могат да имат отделни кампании за всеки отделен пазар.

Ъпдейтът на социалната мрежа предоставя информация в реално време за офлайн ефекта от рекламата, което ще позволи на маркетолозите да оптимизират криейтива си в реално време, използвайки Facebook Insights.

Измерването на посещенията на магазина е базирано само на информация, събрана от хора, които са включили услугата за местоположение на смартфоните си. Въпреки, че опцията тепърва ще се развива в следващите месеци, вече са налице сериозни резултати. Например френският търговец на дребно E. Leclerc е открил, че може да достигне 1.5 млн. човека в радиус от 10 км. от неговите магазини с около 12% от кликовете, водещи до посещения в рамките на седмица. От новата опция се възползват и гиганти като Burger King, Cadillac и M&S.

Този инструмент е поредната крачка в плана на Facebook да свърже онлайн с офлайн. Миналата година социалната мрежа добави нови инструменти, с които да даде възможност на търговците да таргетират рекламата си към потребители, които се намират близо до търговския им обект.

Facebook също добавя опция за локализиране на магазини за локални реклами, което ще позволи на хората да навигират до най-близкия до тях магазин от самата реклама. Опцията показва информация като адрес, работни часове, телефон и приблизително време за стигане до обекта.

Източник: Adweek