четвъртък, 23 юни 2016 г.

„Пийте бира, спасете света“ спечели Гран при в Кан за най-добра външна реклама



Журито на най-престижния рекламен фестивал Cannes Lions присъди наградата за най-добра външна реклама на Colenso BBDO. Тяхната находчива кампания превръща остатъците от производството на бира в чисто изгарящо биогориво. Клиентът, за когото е правена кампанията е DB Export – новозеландска бирена компания.


Посланието на рекламата е неустоимо за почитателите на пивото: „Пийте достатъчно бира и можете да спасите света.“  Нареченият „Brewtroleum“ е биогориво, получено от остатъците от пивоварни дрожди при производството на бира.


„Когато става дума за външна реклама вие очаквате да видите билборд“, казва президента на журито Рикардо Джон, CCO в J. Walter Thompson, Бразилия. „Това вече не е така. Нашият Гран при решава реален проблем на бизнеса за голям бранд. Това е този Гран при, който ще накара категорията да се разрастне.“


„Как можете да накарате хората да пият повече бира? За мен е лесно да пия повече бира. Но как им давате уместна причина, която представлява добър маркетинг подход за вас, но също е добра за цялото ви семейство, цялата екосистема, вашите клиенти? И как използвате медиите, за да го постигнете?“ казва още Джон. „Тези хора, тази агенция, те са успели да го постигнат. Те са успели да заявят, че ако пиете повече бира ще спасите света. Това е най-сериозното предложение, което съм виждал през цялата си кариера в рекламата. И е моят личен фаворит, защото обичам бира!“
 
Вижте остроумната кампания, създадена от Colenso BBDO:




Източник: Adweek