вторник, 28 юни 2016 г.

Brexit през погледа на бизнеса


Референдумът в Обединеното кралство, който завърши с 52% „за“ и 48% „против“ излизане от Европейския съюз, оказа сериозно влияние и върху бизнеса. Въпреки първоначално разпространения отговор на събията да се продължи по старому, след спада на фондовите пазари това звучи по-лесно за казване, отколкото за изпълнение. Икономическата и политическа нестабилност вероятно ще повлияят на увереността и харченето от страна на потребителите в краткосрочен план.



Първо, това е резултат от решаващо значение, отразяващ призив за промяна. Второ, не е ясно как ще изглежда промяната в краткосрочен план или в новите отношения с Брюксел,“ казва Иън Туин, генерален директор на ISBA.



В крайна сметка Туин е оптимистичен в погледа си към бъдещетo, твърдейки че британската рекламна индустрия е силен глобален играч и ще има „сериозни възможности когато нещата се успокоят“.



Този поглед върху ситуацията споделя и Пол Бейнсфеър, генерален директор на IPA. Винаги са ни се възхищавали за нашата иновативност и идеи,“ казва той. „Сега ще бъде по-важно от всякога да продължим да демонстрираме тези ценни качества.“



Тим Лефрой, главният изпълнителен директор на Advertising Association, също е оптимистичен, казвайки „рекламната индустрия в Обединеното кралство ще се адаптира и ще продължи да води в световен мащаб“.



Но не всички са толкова позитивно настроени за бъдещето на рекламната идустрия в Обединеното кралство, тъй като някои мениджъри прогнозират, че агенциите в ЕС ще спечелят повечето работа и британските брандове ще бъдат засегнати.



Скот Гудсън, CEO на StrawberryFrog, казва пред MediaPost, че Лондон ще се превърне в по-малко значим маркетингов център“ и съветва рекламистите, които са в началото на кариерите си да помислят за преместване в Берлин или Париж.



Сър Мартин Сорел, главен изпълнителен директор на WPP, казва че е „много разочарован“ и очаква период на значителна нестабилност, която ще забави дейността, но добавя „трябва да се мобилизираме и да направим възможно най-доброто в случая“.


Морис Леви, главен изпълнителен директор на Publicis, останал „шокиран“ и „изумен“, но е по-обезпокоен за политическите последствия, отколкото за икономическите. „Пазарът няма да се срине. Британците ще продължават да съществуват и да харчат“, казва той.


Скорошни изследвания на Chartered Institute of Marketing са открили, че 2/3 от британските маркетолози са се почувствали неподготвени за влиянието на вота за напускане на ЕС, и много от тях ще се опитват тепърва да установят какви последици ще има в различни области простиращи се от трудовото законодателство до защитата на личните данни.

 
Според наблюдения на Сачико Шеинг, съпредседател на FEDMA, Обединеното кралство сега е в позиция да развие модифицирана версия на General Data Protection Regulation, която може да доведе до „конкурентно предимство за бизнеса в Обединеното кралство в локации извън ЕС“.



Източник: WARC