В глобален мащаб се
наблюдава тенденция на спад във времето,
което потребителите прекарват с
традиционните медии за сметка на
ползването на интернет и то най-вече на
мобилни устройства.
Според прогнозата на
Zenith Media потреблението на
мобилен интернет ще нарасне с повече
от ¼ тази година, стигайки до 27.7%
и докарвайки 1.4% увеличение на потреблението
на медии като цяло. Всички останали
медии, обаче, включително и използването
на интернет на настолни компютри ще
спадне с 3.4%, казва още прогнозата.
През 2016 г., MediaPost прогнозираха, че хората ще използват мобилен интернет средно по 86 минути на ден, докато ползването на интернет на настолен компютър ще е само 36 минути. Според прогнозата им 71% от интернет потреблението ще е през мобилни устройства.
През 2016 г., MediaPost прогнозираха, че хората ще използват мобилен интернет средно по 86 минути на ден, докато ползването на интернет на настолен компютър ще е само 36 минути. Според прогнозата им 71% от интернет потреблението ще е през мобилни устройства.
"Мобилните
технологии променят начина, по който
хората по целия свят консумират медиите
и разширява общото потребление на
медиите." казва Джонатан Барнард, Head
of Forecasting в Zenith.
"Това дава възможност на собствениците на традиционни медии да достигнат хора и места, до които никога преди това не са имали достъп, и да дадат на потребителите изцяло нови начини да откриват и да се забавляват с интересно съдържание.“
Традиционните медии ще отбележат по-нисък спад в сравнение със спада при употребата на интернет на десктоп машините. При списанията той ще бъде с 6.7%, а при вестниците с 5.6%.
Телевизията ще отчете спадове около 1.5%, докато хората все повече ще предпочитат интерактивния й вариант през мобилни устройства. Намаление на потреблението ще има и при радиото (с 2.4%), външната реклама с 0.8% и киното с 0.5%.
Въпреки че времето прекарано с традиционните медии намалява, телевизията си остава най-големият канал за комуникация, присвоявайки 41% от общата медия консумация за 2015 г. Този дял се очаква да спадне до 38% до 2018 г., но и тогава тя все още ще бъде с лека преднина пред интернет, за който Zenith прогнозира, че ще обхване до 31% от общата медия консумация за същата година.
"Това дава възможност на собствениците на традиционни медии да достигнат хора и места, до които никога преди това не са имали достъп, и да дадат на потребителите изцяло нови начини да откриват и да се забавляват с интересно съдържание.“
Традиционните медии ще отбележат по-нисък спад в сравнение със спада при употребата на интернет на десктоп машините. При списанията той ще бъде с 6.7%, а при вестниците с 5.6%.
Телевизията ще отчете спадове около 1.5%, докато хората все повече ще предпочитат интерактивния й вариант през мобилни устройства. Намаление на потреблението ще има и при радиото (с 2.4%), външната реклама с 0.8% и киното с 0.5%.
Въпреки че времето прекарано с традиционните медии намалява, телевизията си остава най-големият канал за комуникация, присвоявайки 41% от общата медия консумация за 2015 г. Този дял се очаква да спадне до 38% до 2018 г., но и тогава тя все още ще бъде с лека преднина пред интернет, за който Zenith прогнозира, че ще обхване до 31% от общата медия консумация за същата година.
Източник: WARC
Няма коментари:
Публикуване на коментар