четвъртък, 26 януари 2017 г.

[2017] Топ 5 тенденции при социалните мрежи




С огромния си брой активни потребители, социалните мрежи са привлекателно място за рекламодателите. Те обаче не спират да се развиват и трябва постоянно да следим тенденциите, за да можем да се възползваме максимално от техните възможности. През 2016 станахме свидетели на доста промени - Instagram представи Instagram Stories (100 млн. активни потребителите за първите 2 месеца), което се превърна в сериозна конкуренция на Snapchat; Messenger пусна ъпдейт (вече е налична камера с най-различни ефекти, както е възможно и публикуването на снимки, които изчезват след 24 часа), с който явно иска да се конкурира също със Snapchat; Facebook предоставиха опцията за предаване на живо на всичките си потребители и се появи ново поколение поддръжка на клиенти - чат ботовете. Тъй като когато става дума за маркетинг знанието е сила, сме ви подготвили топ тенденциите при социалните мрежи за тази година:



1. Предаването на живо /Live streaming/
Миналата седмица ви запознахме с топ 5 маркетинг тенденции за 2017 и предаването на живо беше една от тях. Това е така, тъй като видеото е формата, които ангажира най-много потребителите. Целта на социалните мрежи е да ни държат онлайн, така че предаването на живо идва като нещо съвсем естествено за тази среда. Това е интересен инструмент, от който маркетинг специалистите могат да се възползват по различни начини, например: излъчване на уебинар директно в социалните мрежи, предаване на живо на различни събития или пък да се възползват от така наречените инфлуенсъри, които да промотират продуктите им на организирано лайв събитие.



2. Чат ботовете
В днешно време изкуственият интелект вече е станал част от живота на средностатистическия потребител. С появата на виртуалните асистенти като Siri, Cortana и Google Assistant, голяма част от хората се научиха да ги използват за търсене на информация, вместо сами да извършват ръчно търсене. Както вече споменах през изминалата година се появи ново поколение поддръжка на клиенти, които са на разположение 24/7 и готови да помогнат на потребителите с най-различни дейности като запазване на полети, стаи в хотели, препоръчване на филми, книги и т.н. Освен това чат ботовете са подходящи за отговаряне на често срещани въпроси, както и за забавление и ангажиране на потребителите с бранда. Примери за чат ботове можете да видите тук.



3. Изчезващо съдържание
Успехът на Snapchat предизвика реакция от основните му конкуренти, които "заимстваха" някои от неговите възможности. Една от тези функции е изчезващото съдържание, което ще става все по-популярно. Ще е доста интересно да се види как креативните брандове ще се възползват от нестандартния подход.




 4. Пазаруване в социалните мрежи
Социалните мрежи предоставят удобна платформа на брандовете да продават продуктите и услугите си. Вече можете да създадете онлайн магазин директно във Facebook, а Instagram представиха възможност за директно пазаруване от постовете в социалната мрежа. Проучвания сочат, че 75% от потребителите са направили покупка, след като са видели продукта в социална мрежа, а 57% от потребителите, които следят страницата на даден бранд в социалните мрежи, са по-склонни да си купят продукти от този бранд.


5. Dark social
Това е проблем за доста кампании в последните години, поради все по-широката популярност на мобилните приложения като Messenger, Whatsapp, Viber и т.н. Тъй като хората обичат да споделят съдържание директно в чата, проследяването и анализирането на трафика става изключително затруднено. За да намалите подобен непроследим трафик можете да добавите удобни бутони за споделяне на вашия уебсайт.

И накрая 2 любопитни статистики за социалните мрежи:


А според вас какво ще е водещото при социалните мрежи тази година?

Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works
Източници: BrandWatch & Social Media Today