вторник, 17 януари 2017 г.

[2017] Топ 5 тенденции в маркетинга


В света на маркетинга постоянно настъпват промени, това е част от чара му. За да бъдем успешни трябва да следим тези промени и да се възползваме от новите възможности. Точно затова днес ще ви запознаем с 5 маркетинг тенденции, за които да бъдете нащрек през настоящата година. Ето ги и тях:

1. Кое е по-добро от огромен билборд, който продава вашия продукт? Човек, на когото вашата целева аудитория симпатизира и вярва. Преди това бяха основно актьори, музиканти и спортисти, но в днешно време, благодарение на социалните мрежи, това коренно се промени. Сега много брандове използват за свои представители влиятелни и популярни в социалните медии хора като влогъри, блогъри и т.н. Така нареченият "influencer" маркетинг ще продължава да бъде водещ и през 2017 г., тъй като потребителите вярват и се влияят от съветите и препоръките на лидерите на мнение в социалните медии (инфлуенсъри).

2. През 2017 г. ще се разшири употребата на виртуалната и добавена реалност в маркетинга. Най-популярното мобилно приложение за изминалата година, Pokemon Go, показа на маркетолозите, че добавената реалност може да постига сериозни резултати за бизнеса. Много бизнеси се възползваха и от самата игра и привличаха нови клиенти с наличието на покемони в търговските си обекти.

3. Предаването на живо (live streaming/broadcasting) също ще става все по-популярно през тази година, благодарение на удобството, което предлагат социалните медии като Фейсбук, Туитър, YouTube, както и различни уеб приложения. То може да се използва за най-различни дейности като уебинари, Q&A и т.н.

4. Съдържанието само по себе си не е достатъчно, то трябва да е привлекателно и интересно, за да ангажира потребителите. Мислете за това като двупосочна връзка с вашите клиенти - когато съдържанието им хареса, те могат да го споделят с приятели и познати, което ще увеличи вашите последователи. За целта могат да се измислят, например най-различни игри за социалните мрежи за събиране на харесвания или споделяния.

5. Личното отношение става все по-важно. Не изпращайте еднакви съобщения до всичките си потребители. Вместо това съобразете съобщението според това към кого се обръщате.


Това са основните тенценции, които е добре да имате предвид, когато планирате стратегията си. Освен това продължавайте да следите за новости, които могат да ви дадат интересни възможности за достигане до вашата целева аудитория.

Източник: The National