вторник, 10 януари 2017 г.

10 от най-добрите кампании за 2016 [Част I]


2016 определено беше година, която има с какво да се запомни. Въпреки лошите неща, с които вероятно повечето от нас я свързват, в света на маркетинга и рекламата се случиха доста интересни неща. В този пост съм ви подбрала 10 от най-добрите кампании, които успяха да се отличат с креативността си в една все по-конкурентна среда. Нека ги видим:


1. Channel 4: We’re the Superhumans
Трейлърът на Параолимпийските игри на Channel 4 жъне огромен успех. С над 7.5 млн. гледания в YouTube, 3-минутната реклама успява да привлече 11.8 млн. телевизионни зрители за церемонията по откриването, както и да спечели няколко награди. До края на игрите 65% от зрителите са посочили, че Channel 4 са имали благоприятно влияние върху тяхното възприемане на хората с увреждания, а 82% са се съгласили, че атлетите от Параолимпийските игри са толкова талантливи, колкото и здравите им колеги.



2. Pearson: Project Literacy
Pearson, която е водеща световна компания в сферата на образованието, си партнира с 40 бранда за своята инициатива "Project Literacy" (Проект Ограмотяване). Целта е "преосмисляне на социалната отговорност" и борба с неграмотността, която към момента засяга 1 от 10 човека по света. За да постигнат целта си те създават глобална кампания, наречена "Alphabet of Illiteracy" (Азбука на неграмотността), която показва сериозната вреда, която нанася неграмотността. Кампанията постига сериозен успех не само в онлайн пространството, но и печели на проекта място на UNESCO Global Alliance for Literacy, обединява вече цели 50 организации, които се борят срещу неграмотността и освен това печели Гран При на Cannes Lions Health.



3. Virgin – Seize the Holiday
Лайв видеата бързо се превърнаха в тренд в дигиталния свят и тази кампания на Virgin успява да се възползва от това доста ефективно. Видеото показва 18 дестинации от Барбадос до Сан Франциско и е заснето с помощта на 90 екипа по целия свят. Рекламата има за цел да разкрие на зрителите неограничените възможности за почивка и забавление по света, предоставени от Virgin Holidays.



4. Under Armour – Rule Yourself
Тази реклама се фокусира основно върху главния си герой, Майкъл Фелпс - един от най-популярните олимпийци на всички времена. Тук най-вече се подчертава сериозната работа и отдаденост към спорта, която е нужна за да бъде спортистът успешен. Същевременно се "подсказва", че Under Armour е за тези, които полагат усилия и умеят да побеждават.



5. Spotify – Thanks 2016, It’s been weird.
Един от моите лични фаворити за изминалата година е кампанията на Spotify. Те създават серия от забавни реклами, за чието осъществяване са използвали огромното количество информация, събрана от техния сайт и приложения. Кампанията е била представена на 14 пазара и включва послания, свързани с жителите на конкетния район, както и референции, свързани с поп културата, като:
• "Dear person who played 'Sorry' 42 times on Valentine's Day, what did you do?"
• "Dear person in the Theater District who listened to the Hamilton Soundtrack 5,376 times this year, can you get us tickets?"
• "Dear 3,749 people who streamed 'It's the End of the World as We Know It' the day of the Brexit vote, hang in there."





Коя кампания ви допадна най-много?

Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works