четвъртък, 12 януари 2017 г.

10 от най-добрите кампании за 2016 [Част II]


Ето и втората част от най-добрите кампании за 2016:

Първа част можете да видите тук.

6. Airbnb/Art Institute of Chicago
Една много интересна кампания за популяризацията на изложба на Ван Гог в Института по изкуство в Чикаго. В колаборация с Airbnb (онлайн платформа за отдаване и наемане на стаи) те пресъздават популярната картина "Спалнята" на Ван Гог в реална стая, която може да бъде наета срещу $10 на вечер. Това доста се харесва на хората и първите два месеца бързо се резервират, а Институтът по изкуство в Чикаго привлича най-големия брой посетители на изложба от 15 години насам.



7. OK Go & Morton Salt – One Moment
Morton Salt, водещият производител на сол в Северна Америка и рок бандата OK Go създават видео, каквото вероятно не сте гледали. То се казва "The One Moment" и промотира каузата на Morton Salt - Walk Her Walk, която подкрепя благотворителни организации и насърчава хората да променят света чрез добри дела. Идеята на видеото е доста интересна - оригинално то е 4.2 секунди, но след него следва повторение на забавен каданс, разкриващо подробно колко много неща могат да се случат за един кратък момент.



8. Hotels.com – Skippable Ads
Тази кампания се заиграва с бутона в YouTube, който излиза когато се пусне реклама - "Skip Ad" ("пропусни рекламата"). В случая обаче, когато се натисне бутона всички герои от рекламата започват да скачат на въже (думата 'skip' може да означава и 'скачам на въже') и съответно при натискане на 'un-Skip Ad' те спират да скачат. Във видеото по-долу можете да видите демонстрация на концепцията преминаваща през двете версии на рекламата.



9. Malibu: Because summer
Популярният алкохолен бранд използва технология, наречена NFC (Near Field Communications). С поставянето на NFC таг (малък чип, който може да изпраща дигитална информация на смартфони) на лимитирано количество бутилки (45,000), брандът предоставя на потребителите ексклузивно съдържание като рецепти, плейлисти, бар локатори и участие в томболи.
Всичко това е достъпно без сваляне на мобилни приложения или сканиране на кодове, а с простичко натискане на логото на самата бутилка (където е монтиран чипът), което мигновено дава достъп до съдържанието през смартфона на потребителя. Забавен, иновативен и интересен начин за ангажиране на потребителите с бранда.


10. Ted Baker: Mission Impeccable
През септември, Ted Baker пускат 3-минутен филм онлайн, за да промотират есенно-зимната си колекция. Най-интересното в случая е възможността да се пазарува директно от видеото.
Краткият филм е в стила на Джеймс Бонд и показва лидера на шпионска организация, наречена T.E.D., който изпраща стилно облечени агенти да предотвратят глобална модна катастрофа.
"Филмът завършва със "следва продължение", защото ние гледаме на него като на дългосрочна инвестиция," казва Крейг Смит, директор "Бранд и маркетинг комуникации" в Ted Baker.
"Няма значение, дали рекламата, от която директно може да се пазарува е 15 секунди или 15 минути, ако съдържанието й не е достатъчно завладяващо, то хората няма да се ангажират и точно затова повикахме Гай Ричи за изпълнителен продуцент," допълва още той.
За съжаление оригиналното видео, от което може да се пазарува не е налично, но можете да гледате подобно тук, а филма на Гай Ричи (без опцията за пазаруване) да видите тук:


Това бяха 10 от най-добрите кампании, на които се натъкнах през 2016 година. Надявам се да са ви вдъхновили да направите нещо наистина запомнящо се през 2017!
А коя беше вашата любима кампания за 2016 година?

Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works

Няма коментари:

Публикуване на коментар