четвъртък, 21 юли 2016 г.

Какво означават чат ботовете на Facebook за бизнеса?


По-рано тази година Facebook представи новата си услуга – чат ботовете. Те могат да се използват през Messenger и може би представляват бъдещето при обслужването на клиенти. Ботовете могат да бъдат обучени да „чатят“ с потребителите, както би го направил и истински човек.

„Стараем се да направим нещата по-човешки, защото в крайна сметка е по-лесно да пишеш,“ казва мениджърът на Messenger, Стан Чудновски.

Приложението за мобилни и десктоп устройства, Messenger, в момента има над 900 млн. потребители. Това означава, че чат ботовете могат да достигнат до значителен брой хора и то през платформа, на която те вярват.

Възможността, която виртуалните помощници предоставят на бизнесите да комуникират с клиентите си по удобен за потребителите начин, оказва влияние и върху желанието им за пазаруване.

„В момента всичко, което можеш да направиш е да се обадиш. А хората не искат да се обаждат – особено младите хора,“ казва още Чудновски.

Ботовете не се ограничават само в обикновена кореспонденция. Техните съобщения могат да включват изображения, линкове и call to action бутони. Това означава, че потребителите могат да направят резервации, да разглеждат продукти и т.н.

Това може да се окаже и бъдещият заместител на обслужването на клиенти, тъй като предоставя по-удобна за потребителите комуникация и по-евтина услуга за бизнеса. Освен това ботовете могат да променят начина, по който се продават продукти и услуги. Вместо потребителите да „обикалят“ дадено приложение, чат ботът може директно да попита какви са критериите ви и да ви предложи подходящи за вас продукти и то без да напускате Messenger.

Въпреки, че Facebook не е единственият, който предлага услугата чат бот, той има сериозно предимство пред другите. С огромната си потребителска база той предоставя най-привлекателната възможност за рекламодателите.
 
За да открият ботовете, потребителите на Messenger могат да използват лентата за търсене, която седи най-отгоре в приложението.

Следващата седмица съм ви подготвила няколко интересни чат бота, някои от които могат да ви свършат работа, а други искрено да ви развеселят.


Източници: WARC, TechCrunch

Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works