вторник, 19 юли 2016 г.

Информационните агенции: ключ към вирусните видеа


 
Какво е нужно, за да се превърне едно видео във вирусно? Според двугодишен социален есперимент, завършен наскоро, това са информационните агенции. Когато успеем да прихванем тяхното внимание можем да очакваме сериозни резултати.

Експериментът е осъществен от австралийската продуцентска компания The Woolshed. Те стоят зад едни от най-гледаните видеа през последните 2 години. В това число влизат “GoPro: Man fights off great white shark in Sydney Harbour” и „Crazy Guy Runs Into Outback Tornado To Take Selfie“. Можете да ги гледате тук:




Това са само 2 от общо 8-те видеа, заснети от The Woolshed. Te са успели да съберат 205 млн. гледания в 180 държави.

Стартирахме с идеята да разберем по-добре как точно да създадем кратко, много споделянo, разбираемо съдържание, което е способно да достигне хората по целия свят без лукса на скъпите рекламни кампании, стратегии или дистрибуция,“ казва изпълнителния директор и съосновател на The Woolshed Company, Дейв Кристинсън.

Нямахме бюджет да създадем филмова магия, каквато 100 млн. долара могат да направят, затова работихме с това, което имахме,“ добавя Кристинсън.

Оказва се, обаче, че дори и тези естествено изглеждащи видеа са скъпи за направа, затова се е наложило и намирането на спонсор, в случая това е Screen Australia.

Според резултатите от експеримента, най-голям шанс за висока популярност са видеата, показващи нещо опасно, животни или пък близки срещи с опасни животни.

The Woolshed също са установили, че колкото повече хората спорят дали съдържанието е истинско или не, толкова по-голям шанс има видеото да се превърне във вирусно.

Най-големият виновник за популярността на видеата, обаче, си остават информационните агенции. Те винаги търсят нещо интересно, което набира популярност онлайн. За пример могат да се дадат британския Mail Online и японската Fuji TV, които избират да покажат някои от видеата, като по този начин разширяват популярността им извън Австралия.

Източник: WARC

Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works