четвъртък, 14 юли 2016 г.

Виртуална реалност: пренесете потребителя в света на бранда


В днешния затрупан с информация свят да се отличиш става все по-трудно. Хората ежедневно са засипвани със стотици реклами, но колко от тях забелязват и запомнят? Mалка част са тези, които успяват. За радост на рекламодателите, технологиите не спират да се развиват и да им предоставят все повече възможности да изпъкнат сред тълпата. Пример за това е виртуалната реалност.

Виртуалната реалност (VR) все повече навлиза в нашето ежедневие. Основното й приложение към настоящия момент е в гейминг индустрията. С помощта на 3D очила ние сме не само зрители, но и участници в случващото се в играта. Виртуалната реалност може да ни заведе и на напълно реални места, например на тропически острови, и то без да напускаме дома си.

Технологията става все по-достъпна, като в момента могат да се закупят и 3D очила за смартфон. При инсталирането на определени мобилни приложения катo Google Cardboard, можем, например, да обиколим интересни туристически обекти от уюта на дивана в хола си.

Oculus на Facebook е един от лидерите на пазара с виртуалната реалност. Те позволяват на хората да се потопят в едно ново изживяване посредством виртуалната реалност. Освен с игри, потребителите могат да се забавляват и с филми и различни приложения.

Развлекателната индустрия не е единствената, която извлича ползи от иновативната технология. Тя може да се използва и за редица други дейности като упражнения за медицински служители, космонавти, социални каузи и, разбира се – реклама.

Вече съществуват платформи като Virtual Sky, които предлагат 360-градусови рекламни преживявания за клиентите си. Рекламодателите могат да избират от различни формати като спонсорски заставки по 5-10 секунди или подобни на ТВ рекламите 10-30-секундни спотове между нивата на VR игрите. Ето една кратка демонстрация:


Предимствата на този вид реклама е, че потребителите няма как да се разсейват с външни фактори. Те могат буквално да се „пренесат“ в света на бранда. Освен това технологията все още е нова и интересна за хората. VR е една добра възможност за рекламодателите да изградят връзка между бранда и клиентите си.

Един интересен пример за VR реклама е близо 6-минутния кратък филм на Etihad Airways с участието на Никол Кидман. Хората имат възможността да разгледат луксозния самолет Airbus A380s, който лети ежедневно между Ню Йорк и Абу Даби. Тук можете да гледате видеото:


Друго предимство на виртуалната реалност е възможността продукта да се „изпробва“ преди да бъде закупен. Пример за това е мобилното приложение на Volvo, което дава възможност за тест драйв на модела им XC90:


Според AirPush, компанията зад Virtual Sky, интересът към виртуалната реалност от страна на рекламодателите е доста висок. Въпреки, че технологията е нова и не до толкова позната, тя предоставя много възможности за брандовете. Поради засиления интерес към VR, обаче, отново ще е най-важно до колко комуникацията е запомняща се и изпъкваща сред останалите.

Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works