четвъртък, 4 август 2016 г.

5 примера за това как бизнесът се възползва от манията около Pokemon Go


Pokemon Go - мобилното приложение, което се превърна в мания за милиони хора по света, отвори вратите за допълнителни приходи за хитри бизнесмени. Играта, чиято основна цел е залавянето на малки чудовища, наречени покемони, вече надхвърли 100 млн. сваляния за по-малко от месец.

Мобилното приложение набира сериозна популярност и у нас. Преди броени дни пред НДК се състоя най-големият лов на покемони в Европа. Събитието е успяло да привлече стотици ентусиасти, търсещи редки представители на виртуалните същества.

Всъщност Pokemon GO е повече от игра. Това вероятно е повратната точка за добавената реалност. Едва ли ще чакаме много, за да видим още мобилни приложения, използващи иновативната технология по примера на хитовата игра. Източниците на приходи от подобни приложения не са за подценяване. В момента играта е фримиум (можете да я изтеглите безплатно, но трябва да плащате за допълнителни функции, виртуални стоки и т.н.) и според App Annie генерира по 10 млн. долара дневно на създателите си. Доста примамливо.

Не само разработчиците на мобилни приложения могат да печелят от подобно начинание. Хитри бизнесмени са измислили как да получат парче от огромната популярност на Pokemon GO. Ето и 5 примера за такава находчивост:

1. Специални тарифни планове с безплатен интернет за Pokemon GO






















Щатските мобилни оператори Sprint и T-Mobile предоставят неограничено ползване на интернет за играта. Тъй като Pokemon GO изисква постоянно обикаляне, това налага и използването на доста мобилен интернет. Попадението е право в десятката.

2. $25, ако намериш покемон в този ресторант










Посетителите на ресторанта Zoes Kitchen, които успеят да уловят покемони на територията му и туитнат снимката могат да спечелят $25. Безплатна реклама и доволни клиенти, никак не е зле.

3. В помощ на ловците на покемони

















Както вече споменах, играта изисква да обикаляте навън, което не само ви коства мобилния интернет, но и батерията на телефона. Virgin Mobile са измислили сравнително евтин начин да привлекат вниманието на играчите като им предлагат безплатно презареждане на телефоните.

4. Не само чужденците се възползват от манията

Нашенци също се включват с креативен подход, възползвайки се от популярността на Pokemon GO. Столична таксиметрова компания предлага 1 час обиколка на града в търсене на покемони срещу 25 лева. От едно такси могат да се възползват до 4 играча, съобщи Nova.bg. Доста удобно решение, ако сте сред запалените ловци на малките същества.

5. В Слънчев бряг ловят клиенти с покемони

Предприемчиви бизнесмени в Слънчев бряг са закупили така наречените "модули за привличане", като така осигуряват на клиентите си повече заловени покемони. Срещу скромната инвестиция от 2 лева, заведенията привличат виртуалните същества за 30 мин. Потенциалът на този подход е доста голям, имайки предвид манията около играта и на какво са готови играчите, за да заловят покемон.

А какви са вашите идеи?

Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works