четвъртък, 11 август 2016 г.

7 неочаквани примера за разширение на марката (бранд екстеншън)

Взимането на решение за бранд екстеншън (разширение на марката) не е лесна работа. Въпросът не е само да се направи нов продукт и да се сложи логото на главния бранд. За да бъде успешен екстеншъна, той трябва да пасва и добре да се връзва с основния продукт. Дали примерите по-долу се справят с тази задача? Някои от тях да, други не. Но пък всички те са неочаквани и любопитни. Ето ги и тях:


1. Кисело мляко Cosmopolitan

От Cosmopolitan са направили странна връзка между читателите им, които четат тяхното списание заради секс съветите им и фетиша към млечните продукти. Явно това не сработва добре и продуктът е изтеглен от пазара след 18-месечно съществуване.
2. Замразени храни от Colgate

През 1982 г. Colgate решават да пуснат на пазара в Щатите замразени храни, тъй като са видели потенциала на пазара с готови ястия. Идеята тук вероятно е, че хората ще ядат техните замразени храни, а след това ще измият зъбите си с тяхната паста. Това обаче не се случва. Хората са объркани защо брандът, който свързват с устна хигиена им предлага хранителни стоки. И този опит не е успешен и изчезва от пазара.

3. Женски парфюм Zippo

Не се притеснявайте, този парфюм е с плодов аромат, а не с такъв на течност за запалки.



4. Пречиствател за вода Virgin

Пречиствател, произвеждан от авиокомпания. Доста нестандартна идея.


 5. Гланцове за устни на Coca Cola

Можете да откриете всякакви гланцове според вкуса си – класическа Coca Cola, чери кола, ванилова кола, Sprite или Fanta.

6. Парфюми Bic

Нещо необичайно и от бранда, чието лого сме свикнали да виждаме предимно върху химикалки и самобръсначки.


7. Барбекю сос Jack Daniels

Jack Daniels не само имат и свой собствен барбекю сос. Всяка година те организират най-престижното барбекю състезание в света “Jack Daniel’s World Invitational Barbecue Championships”. То се провежда в Линчбърг и събира десетки отбори от целия свят в едно по-необичайно състезание.

Според вас кои от посочените примери са добри попадения?

Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works