вторник, 9 август 2016 г.

Хитри или странни? Бранд екстеншъни на луксозни автомобилни компании

Бранд екстеншъните (стратегия за разширения на марката) са се превърнали в част от ежедневието ни. Защо това е така? Пускането на пазара на нови продукти, използващи името на основния бранд, може да генерира както по-високи приходи, така и да увеличи популярността. През последните години луксозните автомобилни брандове се включват със свои идеи, някои от тях хитри, а други странни.

„Това е добър начин да се даде шанс на хората да си купят малка част от мечтата,“ обяснява Мартин Типинг, директор на Tipping Gardner. „Може да нямате възможност да си купите Tesla, но, хей, за $65 можете да имате голф топки Tesla.” Типинг уточнява, че някои бранд екстеншъни могат да навредят повече, отколкото да помогнат на бранда. „Ако не направи нищо, за да подсили марката, може би е прекалено,“ добавя той.

Ето и няколко примера за разширение на марката (екстеншъни) на луксозни автомобилни брандове:

1. Британският производител на луксозни автомобили, Bentley, предлага и мини кола Bentley Blower ($5,500), табла ($3,980) и свещ ($87). Тук по-скоро се залага на тези, които вече са притежатели на емблематичния автомобил. Все пак, ако имате четири хиляди в зелено за настолна игра, вероятно можете да си позволите и самото Bentley.


 2. Освен в автомобилната индустрия, Porshe са направили име и в света на дизайна. Този стол за $4,698 обещава „усещане за спортна кола“, дори ако „ускорявате“ само в офиса. 

3. Тази пикник кошница е замислена като луксозен аксесоар за притежателите на Rolls Royce. Тя е ръчно изработена от тиково дърво, ръчно полиран алуминий и естествена кожа. Предлага се на невероятната цена от $37,995. Трябва наистина да си падате по пикниците.
4. Когато чуете Lamborghini едва ли си представяте еспресо машина за $2,200. „Те всъщност продават луксозен италиански начин на живот,“ казва Типинг. Тениската ($82) и лъскавите слушалки ($181) обаче, едва ли работят точно в тази насока.

5. Този приятел е симпатичен и си има готини съзтезателни очила, но е малко трудно да се проумее как плюшеното мече ($40) на Jaguar прошепва „лукс“ в ушите на потребителя.
6. С тези голф топки ($65) на Tesla “можете да заявите на голф игрището: Аз се интересувам от околната среда,“ казва Типинг.


7. Ако не можете да си позволите кола Maserati, то можете да имате частица от бранда с техните маратонки ($275), часовник ($351) или настолна лампа ($1,704).


Дори купуването на частица от мечтата може да се окаже доста солено. Но все пак говорим за луксозни брандове автомобили. Както и колите им, така и бранд екстеншъните не са по джоба на всеки. Какво мислите вие? 

Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works
Източник: Adweek