Мозъчната атака, също позната като брейнсторминг (brainstorming), е техника за излъчване на творчески идеи за решаване на специфични въпроси и за повишаване на творческото мислене.
Методът има две основни цели: да разчупи навичното мислене и да произведе съвкупност от идеи за решаване на творчески проблем.
Мозъчната атака най-често се използва при:
- Разработване на рекламни стратегии и кампании;
- Разработване на нови продукти;
- Инвестиционни решения;
- Усъвършенстване и видоизменяне на продукти и услуги и др.
Методът си остава най-ефективния за бързо откриване на спасителни и прогресивни за бъдещото развитие идеи, но съвсем не се свежда до свикване на съвещания.
Техниката протича по следния начин: група от 2-3 до 12 души се събират в необезпокоявана обстановка, определя се човек, които да записва предлаганите идеи (при по-малки групи това лице може да бъде някой от участниците); сесията се води от модератор (ръководител), който трябва да бъде лице, запознато с правилата за провеждане на метода.
Основни правила на метода са:
- Идеите не се оценяват или критикуват по време на дискусията;
- Свободно, неограничено мислене е препоръчително;
- Важно е количеството идеи, не качеството;
- Надграждане на идеите;
- Всеки участник и всяка идея са важни.
Съществуват обаче и два страха, които могат да възпрепятстват мозъчната атака:
- Страх от грешки;
- Страх от висшестоящи.
Екип на Miracle Works
Няма коментари:
Публикуване на коментар