петък, 23 юни 2017 г.


Какво представлява ПР професията

Знаем ли добре каква е същността на пиармена? С какво се занимава той и защо е толкова важен са въпросите, чиито отговори ще намерите в следващия текст.

На първо място в професията на ПР специалистите се изисква умението за писане на текстове, отправени към различни аудитории. При създаването на статии пиарменът влага цялата си креативност, за да събуди интерес у читателя. Това е начинът да изразиш както себе си, така и особеностите на компанията, в която работиш.
Съществува разбирането, че дейността на пиарите се ограничава до писането на прессъобщения и организирането на събития с известни личности.  За да бъдеш професионален ПР са нужни редица личностни и професионални качества, както и силна мотивация. Професията предоставя и свобода на работа, тъй като на повечето места фиксирано работно време няма. Непрекъснато се анализират големи количества информация и е необходимо във всеки момент да се знае всичко, заради ежедневната промяна на нещата. ПР професията може да бъде обобщена с едно изречение:

Това, което е релевантно днес, често  не важи за утре.

PR специалистите помагат на маркетинговите и рекламните компании, като добавят допълнителен слой съдържание към посланието, получено от потребителя чрез статии, прессъобщения, изявления, събития и коментари. PR специалистите са гласът на вашата марка в печата, радиото, телевизията и онлайн пространството. Те създават богата история на марките, която споделят в медиите.
Дейността на пиарите не трябва да се подценява поради многобройните им задължения. Те са двигателите, които задвижат мотора на съответната фирма/човек/марка. Бързината на техните реакции върху различни събития и коментари е ключова в поддържането на имиджа и ефективността на компаниите.
През последните няколко години пиармените са тясно свързани с действието на социалните мрежи. В тях целевите публики са добре организирани спрямо различни интереси, начин на живот и т.н. Благодарение на това пиарите успяват да насочат своята информация директно към  потенциалните потребители. След като веднъж съобщението бъде публикувано, то става част от целия поток на информация. Понякога се превръща в сензация, а друг път остава недооценено.  Интересно е, че в определен момент потребителите заемат мястото на пиара, тъй като  стават разпространители на информацията. С нашумелите бутони като “share”, comment“ или „like“, който се превърна в средство за набиране на популярност, публиките предоставят информацията на повече хора и стават нейни популяризатори.
Въпреки улесненото общуване, пречки в онлайн комуникацията не липсват. Поради наличието на голяма свобода, която социалните медии предоставят, твърде често възникват проблеми заради некоректни потребители. Целта на пиарите не е да създава конфликтни ситуации, а да информира и намира обещаваща публика.

В края на тази статия може да обобщим дали социалните мрежи помагат или вредят на ПР професията  - определено те са най-големият източник на аудитория, който пък се оказва страхотно предизвикателство. Контролът на работа трудно се овладява, но за да изпълни задачите си всеки имиджмейкър е длъжен да поддържа баланса между работата на своята компания и мнението на потребителя.

Автор:
Василена Колева
Miracle Works