Защо е важно медия планирането на рекламната кампания?
Във времената на пазарна икономика, нещо обичайно е крайният потребител да бъде залят от „меко казано“ много реклами. Но ставайки въпрос за реклама, повечето хора я възприемат доста повърхностно- в много случаи се обръща внимание само на нейната творческа (криейтив) страна. Светът на рекламата е доста по- дълбок, отколкото си представя обикновения потребител. Успехът на една рекламна кампания до голяма степен зависи от ефективното медия планиране.
Най-
общо казано, медия планирането е процес на установяване на подходящи медии,
чрез които да се постигнат рекламните цели на рекламодателя (човекът или
организацията, които поръчват рекламата) в рамките на определен бюджет.
Всяка
медия има своята специфика, затова правилният подбор е доста труден. В рамките
на една медия съществуват множество рекламоносители (напр. телевизията е
медийният канал, а рекламносители са bTV, NOVA
и др.), което прави
вземането на решения още по-сложно.
Човек
с малко опит или без никакъв, лесно би взел грешни решения. За да бъде успешна
Вашата рекламна кампания е необходимо да се отчетат редица индикатори за анализ на рекламоносителите, най-важните от
които са: рейтинг, постоянна телевизионна аудитория, аудиторен дял, брутни
рейтинг точки и други, които не са за пренебрегване.
Медия
планът на рекламната кампания трябва да бъде съобразен с рекламните цели на рекламодателя, които цели са
подчинени на маркетинговите и рекламни стратегии и тактики на фирмата. Не може
да се направи ефективен план, ако той се изработва самостоятелно или в
несъответствие с рекламните цели.
Медия
планирането е важен процес, защото той ни показва как работят медиите и ни дава
ценна информация за тях. Анализирайки информацията, ще отговорим на стратегическите
решения в медия планирането:
1. На кого ще се
рекламира?
2. Къде ще се рекламира?
3. Кога ще се рекламира?
4. С какъв обхват ще се рекламира?
5. С каква честота ще се рекламира?
2. Къде ще се рекламира?
3. Кога ще се рекламира?
4. С какъв обхват ще се рекламира?
5. С каква честота ще се рекламира?
Големият
рекламен бюджет не е гаранция за успешен медия план. По-важното е да се наблегне на детайлите, да
се работи с хора, които имат нужните познания в тази област- колкото по-добре
бъде планирана работата с медиите, толкова по-ефективна ще бъде комуникацията,
което е предпоставка за по-голяма печалба за бизнеса Ви.
И
след всички усилия и пари, които сте вложили в медия план, как да разберете
дали рекламната Ви кампания е била успешна? Предоставям Ви няколко положителни резултата
от ефективния медия план:
1. Повече хора
купуват продукта Ви;
2. Положителна промяна на нагласата на хората спрямо продукта Ви;
3. Накарала е повече хора да се сещат за Вашия бранд в съответната продуктова категория.
Автор:
Васил Янчевски
Miracle works
2. Положителна промяна на нагласата на хората спрямо продукта Ви;
3. Накарала е повече хора да се сещат за Вашия бранд в съответната продуктова категория.
Автор:
Васил Янчевски
Miracle works
Няма коментари:
Публикуване на коментар