сряда, 14 юни 2017 г.



    Защо е важно медия планирането на рекламната кампания?

Във времената на пазарна икономика, нещо обичайно е крайният потребител да бъде залят от „меко казано“ много реклами. Но ставайки въпрос за реклама, повечето хора я възприемат доста повърхностно- в много случаи се обръща внимание само на нейната творческа (криейтив) страна. Светът на рекламата е доста по- дълбок, отколкото си представя обикновения потребител. Успехът на една рекламна кампания до голяма степен зависи от ефективното медия планиране.

Най- общо казано, медия планирането е процес на установяване на подходящи медии, чрез които да се постигнат рекламните цели на рекламодателя (човекът или организацията, които поръчват рекламата) в рамките на определен бюджет.

Всяка медия има своята специфика, затова правилният подбор е доста труден. В рамките на една медия съществуват множество рекламоносители (напр. телевизията е медийният канал, а рекламносители са bTV, NOVA и др.), което прави вземането на решения още по-сложно.

Човек с малко опит или без никакъв, лесно би взел грешни решения. За да бъде успешна Вашата рекламна кампания е  необходимо да се отчетат редица индикатори за анализ на рекламоносителите, най-важните от които са: рейтинг, постоянна телевизионна аудитория, аудиторен дял, брутни рейтинг точки и други, които не са за пренебрегване.

Медия планът на рекламната кампания трябва да бъде съобразен с рекламните  цели на рекламодателя, които цели са подчинени на маркетинговите и рекламни стратегии и тактики на фирмата. Не може да се направи ефективен план, ако той се изработва самостоятелно или в несъответствие с рекламните цели.

Медия планирането е важен процес, защото той ни показва как работят медиите и ни дава ценна информация за тях. Анализирайки информацията, ще отговорим на стратегическите решения в медия планирането:

1. На кого ще се рекламира?
2. Къде ще се рекламира?
3. Кога ще се рекламира?
4. С какъв обхват ще се рекламира?
5. С каква честота ще се рекламира?

Големият рекламен бюджет не е гаранция за успешен медия план.  По-важното е да се наблегне на детайлите, да се работи с хора, които имат нужните познания в тази област- колкото по-добре бъде планирана работата с медиите, толкова по-ефективна ще бъде комуникацията, което е предпоставка за по-голяма печалба за бизнеса Ви.

И след всички усилия и пари, които сте вложили в медия план, как да разберете дали рекламната Ви кампания е била успешна? Предоставям Ви няколко положителни резултата от ефективния медия план:


1. Повече хора купуват продукта Ви;
2. Положителна промяна на нагласата на хората спрямо продукта Ви;
3. Накарала е повече хора да се сещат за Вашия бранд в съответната продуктова категория.

Автор:
Васил Янчевски
Miracle works