5 маркетингови гряха на стартиращия бизнес
Все повече фирми и предприемачи имат страхотни идеи, страхотни услуги, които да предлагат, но не винаги се справят с предлагането им на пазара. Това е много често срещан проблем в днешно време и именно тук идва ролята на маркетинга, който ще Ви помогне като повиши вашите продажби, а с това и вашата печалба.
Ако имате стартираща компания, но продажбите не вървят, най-вероятно сте изправени пред някой от тези проблеми, но до сега не сте им обръщали внимание.
1. Липсата на интерес от ваша страна към мнението на клиентите за продукта Ви
Както вие търсите лоялни потребители, така и потребителите Ви очакват лоялно отношение от Вас. Затова ако искате да ги задържите, не се разфокусирайте. Кръгът от потребители може да се разширява, но не и да се измества. В противен случай доверието към вас ще намалее, а с него и продажбите ви.
Важно е да подходите към продукта си, включвайки и клиентите, които ще го потребяват. Да научите мнението им, за да им представите точно онова, от което се нуждаят.
Колкото по-често влизате в личен контакт с тях, толкова по-сигурни и обгрижени ще се чувстват те. Давайте им съвети, помагайте им да се ориентират, погрижете се за проблемите, за които ви съобщават, демонстрирайте им напредъка в бизнеса си, предлагайте им специални оферти за лоялни клиенти.
2. Сайтът Ви не стимулира клиентите да направят покупка
В много случаи сайтът е мястото, което отблъсква вашите потенциални купувачи. Ако в един магазин продавачът е нелюбезен, клиентът може да се разочарова и да си тръгне без покупка. На същия принцип работи и вашият сайт - той е центърът на вашия успех. Когато потенциалният клиент Ви открие, той трябва чрез сайта Ви да бъде „ухажван” така, че да осъзнае колко се нуждае от продуктите Ви и да вземе решение да ги потребява. Именно поради тази причина и самият сайт трябва да съблазнява потребителите, а не просто да бъде като опорна точка за вашия бизнес.
3. Да бъдете неоткриваеми
При всички положения клиентите Ви ще ползват услугите на онлайн търсачките, за да Ви намерят в Интернет. Ето защо трябва да сте сигурни, че тези, които Ви търсят, ще Ви намерят при това лесно и бързо. Не не подценявайте и социалните мрежи, трябва да задействате всички възможни онлайн канали. Това включва социални мрежи (намерете най-подходящата според профила на клиентите и същността на компанията), електронна поща, блогове, оптимизация за търсачки – те са връзката с вашите купувачи. Важно е да присъствате и там, защото там са вашите клиенти – настоящи и бъдещи.
4. Да не пропуснете потенциалните клиенти
Ако откриете потенциалните си клиенти и не вложите усилия да рекламирате продуктите си пред тях и да ги превърнете в реални, сте изправени пред сериозен проблем. В крайна сметка това са хората, които е най-вероятно да купят от Вас. Трябва да работите за тяхното привличане и в последствие да останат ваши клиенти, защото в противен случай това би Ви донесло загуби, а вината ще бъде само ваша. Важно е да изготвите привлекателни рекламни кампании, с които да убедите тези потенциални клиенти, че ще задоволите нуждите им по възможно най-добър начин и да ги превърнете във ваши редовни клиенти. Всеки един клиент е една нова продажба, за това не бива да пренебрегвате никой, ако искате да развивате успешно вашия бизнес.
5. Да не изследвате резултатите си и да не си поставяте постижими цели
Най-лесният път към успеха е да удвоите усилията си в посоката, която дава добри резултати. Но за да постигнете тези добри резултати, ще трябва редовно да правите анализи, за да се види кое всъщност работи за Вас и кое не. Чак след това ще може да вложите всичките си усилия в тази насока и всеки път да подобрявате резултатите си. А също и да си поставяте цели за бъдещето, които ще знаете как да постигнете и въобще ще можете ли да постигнете.
Все повече фирми и предприемачи имат страхотни идеи, страхотни услуги, които да предлагат, но не винаги се справят с предлагането им на пазара. Това е много често срещан проблем в днешно време и именно тук идва ролята на маркетинга, който ще Ви помогне като повиши вашите продажби, а с това и вашата печалба.
Ако имате стартираща компания, но продажбите не вървят, най-вероятно сте изправени пред някой от тези проблеми, но до сега не сте им обръщали внимание.
1. Липсата на интерес от ваша страна към мнението на клиентите за продукта Ви
Както вие търсите лоялни потребители, така и потребителите Ви очакват лоялно отношение от Вас. Затова ако искате да ги задържите, не се разфокусирайте. Кръгът от потребители може да се разширява, но не и да се измества. В противен случай доверието към вас ще намалее, а с него и продажбите ви.
Важно е да подходите към продукта си, включвайки и клиентите, които ще го потребяват. Да научите мнението им, за да им представите точно онова, от което се нуждаят.
Колкото по-често влизате в личен контакт с тях, толкова по-сигурни и обгрижени ще се чувстват те. Давайте им съвети, помагайте им да се ориентират, погрижете се за проблемите, за които ви съобщават, демонстрирайте им напредъка в бизнеса си, предлагайте им специални оферти за лоялни клиенти.
2. Сайтът Ви не стимулира клиентите да направят покупка
В много случаи сайтът е мястото, което отблъсква вашите потенциални купувачи. Ако в един магазин продавачът е нелюбезен, клиентът може да се разочарова и да си тръгне без покупка. На същия принцип работи и вашият сайт - той е центърът на вашия успех. Когато потенциалният клиент Ви открие, той трябва чрез сайта Ви да бъде „ухажван” така, че да осъзнае колко се нуждае от продуктите Ви и да вземе решение да ги потребява. Именно поради тази причина и самият сайт трябва да съблазнява потребителите, а не просто да бъде като опорна точка за вашия бизнес.
3. Да бъдете неоткриваеми
При всички положения клиентите Ви ще ползват услугите на онлайн търсачките, за да Ви намерят в Интернет. Ето защо трябва да сте сигурни, че тези, които Ви търсят, ще Ви намерят при това лесно и бързо. Не не подценявайте и социалните мрежи, трябва да задействате всички възможни онлайн канали. Това включва социални мрежи (намерете най-подходящата според профила на клиентите и същността на компанията), електронна поща, блогове, оптимизация за търсачки – те са връзката с вашите купувачи. Важно е да присъствате и там, защото там са вашите клиенти – настоящи и бъдещи.
4. Да не пропуснете потенциалните клиенти
Ако откриете потенциалните си клиенти и не вложите усилия да рекламирате продуктите си пред тях и да ги превърнете в реални, сте изправени пред сериозен проблем. В крайна сметка това са хората, които е най-вероятно да купят от Вас. Трябва да работите за тяхното привличане и в последствие да останат ваши клиенти, защото в противен случай това би Ви донесло загуби, а вината ще бъде само ваша. Важно е да изготвите привлекателни рекламни кампании, с които да убедите тези потенциални клиенти, че ще задоволите нуждите им по възможно най-добър начин и да ги превърнете във ваши редовни клиенти. Всеки един клиент е една нова продажба, за това не бива да пренебрегвате никой, ако искате да развивате успешно вашия бизнес.
5. Да не изследвате резултатите си и да не си поставяте постижими цели
Най-лесният път към успеха е да удвоите усилията си в посоката, която дава добри резултати. Но за да постигнете тези добри резултати, ще трябва редовно да правите анализи, за да се види кое всъщност работи за Вас и кое не. Чак след това ще може да вложите всичките си усилия в тази насока и всеки път да подобрявате резултатите си. А също и да си поставяте цели за бъдещето, които ще знаете как да постигнете и въобще ще можете ли да постигнете.
Автор:
Десислава Янкова
Miracle Works
Няма коментари:
Публикуване на коментар