Reputation Institute (RI), която
е компания за управление и изследване на репутацията, всяка година съставя
списък със стоте компании с най-висока репутация в света. Проучването е
базирано на 170,000 оценки на потребители от 15 държави.
RI е създала собствена система,
наречена RepTrak, чрез която измерва възприятията на потребителите в седем
ключови области: продукти и услуги, иновация, работно място, управление,
корпоративна социална отговорност, лидерство и производителност.
Тазгодишният лидер на класацията
е Rolex, който е на върха за втора поредна година. Той е и първият бранд оценен
с "отлична" репутация, успявайки да събере 80.38 точки. (80+ точки =
"отлична", 70-79 точки = "силна", 60-69 точки =
"средна")
Ето и топ 10-те марки, които
могат да се похвалят с добра репутация сред потребителите:
"Поглеждайки към най-добре
представилите се марки става ясно, че предлагането на продукти с високо
качество и отговарянето на нуждите на клиентите е основополагащо за
изпълняването на обещанието на марката," казва Алън Бонд, CMO в Reputation
Institute.
"Освен това нашите данни
показват, че компаниите, които се стремят към подобряване на всички аспекти на
репутацията - най-вече социалната отговорност, са най-високо ценените."
Google пада с 2 позиции надолу спрямо миналата година, докато Microsoft изпадна
от десетката като се класира на 11-то място тази година. Apple отива 10
позиции по-назад спрямо миналата година и се класира на 20-то място, но най-сериозната
промяна в представянето отбелязва Samsung, който през 2016 г. заемаше 17-то
място, а в тазгодишната класация е едва на 70-то място.
"Репутацията е дълготраен
актив и компаниите непрекъснато инвестират в нея, защото техните ръководства
най-после осъзнаха нейното въздействие върху ефективността на бизнеса,"
казва Мишел Тесоро-Тес, партньор в Reputation Institute.
Източник: WARC & Reputation Institute
Няма коментари:
Публикуване на коментар