вторник, 7 март 2017 г.

Коя е марката с най-добра репутация в света?


Reputation Institute (RI), която е компания за управление и изследване на репутацията, всяка година съставя списък със стоте компании с най-висока репутация в света. Проучването е базирано на 170,000 оценки на потребители от 15 държави.


RI е създала собствена система, наречена RepTrak, чрез която измерва възприятията на потребителите в седем ключови области: продукти и услуги, иновация, работно място, управление, корпоративна социална отговорност, лидерство и производителност.

Тазгодишният лидер на класацията е Rolex, който е на върха за втора поредна година. Той е и първият бранд оценен с "отлична" репутация, успявайки да събере 80.38 точки. (80+ точки = "отлична", 70-79 точки = "силна", 60-69 точки = "средна")

Ето и топ 10-те марки, които могат да се похвалят с добра репутация сред потребителите:



"Поглеждайки към най-добре представилите се марки става ясно, че предлагането на продукти с високо качество и отговарянето на нуждите на клиентите е основополагащо за изпълняването на обещанието на марката," казва Алън Бонд, CMO в Reputation Institute.
"Освен това нашите данни показват, че компаниите, които се стремят към подобряване на всички аспекти на репутацията - най-вече социалната отговорност, са най-високо ценените."

Google пада с 2 позиции надолу спрямо миналата година, докато Microsoft изпадна от десетката като се класира на 11-то място тази година. Apple отива 10 позиции по-назад спрямо миналата година и се класира на 20-то място, но най-сериозната промяна в представянето отбелязва Samsung, който през 2016 г. заемаше 17-то място, а в тазгодишната класация е едва на 70-то място.

"Репутацията е дълготраен актив и компаниите непрекъснато инвестират в нея, защото техните ръководства най-после осъзнаха нейното въздействие върху ефективността на бизнеса," казва Мишел Тесоро-Тес, партньор в Reputation Institute.

Източник: WARC & Reputation Institute