Tоп 5 маркетингови грешки, които не трябва да допускаме
Маркетинговата кампания може не само да ви свърже с подходящите потребители, но и ще ги накара да говорят за вашата компания, вашият продукт или услуга (разбира се, в случай че кампанията е разработена правилно). Маркетинговите грешки обаче могат да направят обратното. Те биха могли да доведат до катастрофа, струвайки на вашия бизнес хиляди левове.
Ето списък с пет грешки, които често се правят в маркетинга и как можете да ги избегнете:
1. Липса на изследвания и тестване
Пазарните проучвания и тестове са от решаващо значение, защото те могат да определят ефективността на всяко от вашите маркетингови усилия. Те правят предположения на това, което вашият потенциален или настоящ клиент иска от вас. Винаги се уверявайте, че сте се погрижили добре, когато става въпрос за тестване на различни оферти или цени и пакети. След това ги въведете, за да видите как клиентите реагират на всяко от тях.
2. Неправилно фокусиране и позициониране
Не продавайте само с цел да изградите компанията си, като пренебрегвате етапът „brand awareness“ в този процес. Създайте маркетинг, който ще изисква незабавен отговор от получателя. Неправилното фокусиране и позиционирането на пазара могат да бъдат избегнати, като се следва правилното решение за позициониране на маркетинга.
3. Маркетинг без USP
Вашият USP (unique selling proposition) е вашето уникално предложение за продажба. То е нещото, което ще ви отличи от останалите в състезанието и трябва да се използва във всяка част от маркетинговия материал. Мислете за вашето USP като философска основа на вашия бизнес. Не продавайте без него!
,
4. Неуспех при улавянето на “repeat customers” (задържане на кл-ти)
Имайте предвид, че 80% от вашия бизнес идва от съществуващи клиенти, а 20% е резултат от нови клиенти, които сте привлекли. Ако не успеете да препродадете на текущата си клиентска база, това може да има отрицателно въздействие върху печалбите ви. Това би ви коствало пет пъти повече разходи за продажба на нов клиент, отколкото ако продавате на съществуващ такъв.
4. Неуспех при улавянето на “repeat customers” (задържане на кл-ти)
Имайте предвид, че 80% от вашия бизнес идва от съществуващи клиенти, а 20% е резултат от нови клиенти, които сте привлекли. Ако не успеете да препродадете на текущата си клиентска база, това може да има отрицателно въздействие върху печалбите ви. Това би ви коствало пет пъти повече разходи за продажба на нов клиент, отколкото ако продавате на съществуващ такъв.
5. Липса на фокус върху нуждите на потенциалните клиенти
Наистина ли знаете от какво се нуждаят и какво желаят вашите потенциални клиенти? Много добре ако е така, но истината е, че много малко фирми имат добра представа за това, какви са нуждите и желанията на техните клиенти. Тайната за избягване на тази често срещана грешка е да намерите нужда, която да можете да задоволите, а след това да я задоволите по-добре от всеки друг.
Е, за съжаление маркетинговите грешки се случват. Планирате, проучвате, пускате на пазара, но кампанията ви все пак не жъне успех. Какво сте пропуснали? Как можехте да го избегнете? Какво правите сега?
Първото нещо, което трябва да направите, е да поемете дълбоко въздух и отново да се замислите къде всъщност сте сбъркали. Дали проблема е в това, че вашето маркетингово послание не е достигнало целта? Възможно ли е то да е било възприето погрешно или изобщо не е било разбрано? Направихте ли адекватни проучвания? Липсата на проучване е една от причините повечето кампании да не успяват. И така нататък. Опитайте се да си отговорите на тези въпроси, направете анализ на ситуацията, и след това поправете допуснатите грешки.
Важно правило: Не се отказвайте! След като разберете какъв е проблема - отстранете го! Както се казва "Не позволявайте малкото камъче да преобърне каруцата!".
Автор: Ваня Симова
Стажант Маркетинг и комуникации
Автор: Ваня Симова
Стажант Маркетинг и комуникации
Няма коментари:
Публикуване на коментар