сряда, 20 юни 2018 г.

Как да създадете и тествате търговското си име?



Как да създадете и тествате търговското си име?

Търговското ви име трябва да има общo, с основната част от бизнеса ви. Когато това не се вземе предвид, често се правят грешки. Същата маркетингова енергия, която използвате, за да развиете името на бизнеса си, трябва да тече през всички неразделни части от вашия бизнес.
Името на фирмата ви значи много, когато става въпрос за маркетиране на бизнеса ви. То може както да изгради, така и да разруши бизнеса ви. Ето защо не трябва да подценявате тази част от планирането. Търговското име автоматично съдържа маркетингов елемент. Вашата работа е да изберете име, което ще спомогне маркетинговите ви усилия. Не е толкова трудно, колкото звучи, но изисква отделяне на известно време.
Ето няколко въпроса, които биха активирали креативната ви страна, така че да можете да започнете да разработвате идеи относно търговското ви име:
  •         Направете описание на целевата си аудитория. 
  •     Какви решения предлага бизнесът ви на проблемите на вашите клиенти? 
  •     Направете списък с думи и фрази, които се харесват на клиентите ви. 
  •     Избройте от три до пет ползи, които предлагате на клиентите си. 
  •     Посочете имената на 4 от вашите конкуренти. 
  •     Направете списък с характеристиките, които ви отличават от конкуренцията.

Сега вземете тези отговори и формулирайте списък от 5 до 7 имена. След като изберете име, е време да го изпробвате. Визуализирайте целевата си аудитория и си задайте следните въпроси:
  •        Може ли предложеното име да бъде произнесено лесно? 
  •     Чете ли се бързо и ясно?
  •    Можете ли да го произнесете и то да бъде разбрано, без да се налага да го изписвате? 
  •    Кратко ли е? Експертите препоръчват името на фирмата да има максимум единадесет или по-малко букви и четири срички.
  •      Уникално ли е? Това го прави запомнящо се.
  •        Предизвиква ли интерес? Има ли история зад него?
  •         Представя ли кой сте вие? Автентично ли е?
  •         Изразява ли желаното послание, което искате да споделите?
  •         Могат ли вашите служители да го произнесат с гордост?

Да имаш точно и правилно избрано име е мощна сила, когато става въпрос за маркетингови кампании. Вашето име ви отличава от конкурентите ви. Създава емоционална връзка с вашата аудитория и помага да изградите силна марка, която клиентите ви разпознават и й вярват.

Използвайте генератори за фирмени имена, в случай че се нуждаете от малко помощ.
Създаването на търговско име може да бъде изморително. Посочените по-горе стъпки биха могли да ви помогнат, но какво от това, ако все още се намирате в застой? Не се отчайвайте! Имаме добри новини. С изобретяването на Интернет вече са налични и генератори на търговски имена, които са създадени, с цел да ви помогнат при създаването на фирменото ви име и развитието на вашата марка.
Ето някои генератори, които могат да бъдат от полза:


  • Business name generаtor от Shopify


Генериране на фирмено име от Shopify – С “Business name generаtor” на Shopify можете да създавате фирмено име. Инструментът комбинира ключови думи, за да генерира списък. Хубавото на този генератор е, че показва, дали името на домейна е свободно. А това е задължително, когато става дума за именуване на вашия бизнес.

  •         GoSpaces

GoSpaces помага при намирането на най-подходящото фирмено име, като използвате ключови думи, които въвеждате в генератора. Положителното при този генератор е това, че е много лесен за употреба.


  • Wordoid
      Различен от останалите генератори на имена, Wordoid е „умен“ в съставянето на списък с измислени думи, които ще ви помогнат да обозначите бизнеса си. Той се нарича още интелигентен инструмент за именуване. Искате творческо име, което да е изцяло ваше? Започнете да създавате свой случаен списък и да видим дали някое от тях би могло да бъде собственото ви търговско име.


Автор: Ваня Симова
Стажант Маркетинг и комуникации