Влиянието на GDPR върху дигиталния маркетинг
На
практика GDPR оказва въздействие върху дигиталния маркетинг и рекламирането по малко по-различен
начин. Ако повечето маркетингови дейности
днес (имейл,SMS и
т.н.) вече разчитат на някаква форма на
отказ, то дигиталната реклама живее в
сива зона, където нуждата от съгласие
зависи до голяма степен от вида
дейност/обработка, която
маркетинговата компания иска да извърши.
Организациите разчитат основно на легитимен интерес, а не на съгласие, и до голяма степен това най-вероятно ще продължи и след GDPR. Идеята, че рекламодателите ще трябва да получат съгласие за всякакъв вид рекламиране на персонализирани реклами, не е практична поради трудността свързана с получаването, съхраняването и реализирането на съгласие в мащаб. Това означава, че маркетинг специалистите трябва да разберат по-добре какво позволява легитимният интерес, къде е достатъчно и какви са неговите граници.
Параметрите на кампаниите ще определят къде е достатъчен легитимният интерес и къде ще е нужно съгласие. Търговците ще трябва да потърсят комбинация от фактори като:
- Цел на обработката. Обработката съответства ли на първоначалната цел, за която са събрани данните?
- Ниво на насочване. Как се извършва обработката - лично или на ниво клъстер?
- Видът на обработката. Какво е нивото и въздействието на автоматизираното вземане на решения?
- Резултат от обработката. Има ли риск обработката да причини предразсъдъци у потребителя? Може ли потребителя да очаква резултата от обработващата дейност?
Автор:
Гергана Иванова
Стажант Маркетингови проучвания
Няма коментари:
Публикуване на коментар