петък, 4 август 2017 г.

6 интересни Герила Маркетинг кампании, които ще ви накарат да повярвате в магията на маркетинга

     С развитието на маркетинга и непрекъснатата поява на все по – нови и иновативни методи за реклама се появи и така нареченият „Герила Маркетинг“.  Основната цел на компаниите, които използват този нестандартен метод, е да въздействат на своите потребители и да ги обвържат емоционално с продукта, а не да ги образоват за него.  
       По – долу ще ви представим 6 избрани от нас интересни Герила маркетинг кампании. 

 IBM, People For Smarter Cities



IBM е компания, която се ангажира да създава решения, които помагат на градове по целия свят да станат по-умни, за да се подобри живота в тях. Ето защо IBM и Ogilvy & Mather France работят заедно, за да обединят лидерите на града и социално – ангажираните граждани заедно да предизвикат положителна промяна с проекта "People for Smarter Cities". За да разпространи тази кампания, Ogilvy създаде реклама със специална цел: пейка, подслон и рампа, които не само са предназначени да бъдат красиви, но и полезни за жителите на града.
Чрез тази нестандартна кампания те успяха да откликнат на нуждите на гражданите на града и в същото време да изпъкнат и по креативен начин да накарат хората да говорят за тях.

Volkswagen Eyes on the Road



Прекомерното използване на смартфони се превърна в една от главните причини за злополуките по пътя. Напоследък все по- често виждаме реклами с логото “Don’t text & drive”, които имат за цел да накарат хората да се замислят за това, което се случва на пътя. С тази своя кампания „Огилви Пекин" Фолксваген изпрати съобщение, което присъствалите в кинозалата определено ще помнят.
Изумително е как дори най – дребните елементи могат да бъдат толкова въздействащи и да издигнат вашата маркетинг кампания на ново ниво.

WestJet Christmas Miracle



Пример за една невероятна Герила маркетинг кампания е тази на компанията  WestJet, които доказаха, че по Коледа стават чудеса.
В продължение на около 3 месеца и 175 доброволци на WestJet, три летища получиха коледно чудо за 250 гости на два полета в Калгари.
Щом пътниците проверяват полетите си с павилиона на Дядо Коледа, те могат да участват в чат наживо с него и да споделят коледните си желания. Веднага след излитането на самолета доброволците от WestJet се втурват от магазин в магазин,  запълвайки коледния списък на всеки от пътниците.

Carrie Coffee House Surprise



Да накараш хората да чакат с нетърпение премиерата на нов филм е от голямо значение за неговия успех. Какъв по – добър начин за реклама от една Герила маркетинг кампания? Започвайки с разлята чаша кафе, къвгата между актьорите събира колективното внимание.  Така тази нестандартна кампания успя да събуди интереса на хората и да заинтригува всеки в кафенето. 

Redbull Експеримент



Още една много интересна Герила маркетинг кампания е тази на Redbull. Идеята е на компанията „Loducca“ и произтича от това, че потреблението на енергийни напитки през деня продължава да нараства всяка година.
Тогава къде отиваш, за да убедиш другите пиячи за деня, че Redbull е тяхната напитка?
Отговор: в офиса.
С инсталирането на вендинг машина чрез асансьор в оживена офис сграда Redbull успя да предизвика невероятен интерес и да накара всеки от този асансьор да се спре за малко „енергия“ по време на работа.

Фабрика за лакумства


Страхотна идея за Герила Маркетинг кампания е и тази на Фабрика за лакумства във Филаделфия. В хладна декемврийска сутрин фабриката събра екип от доброволци, които да раздадат балони на гражданите на Филаделфия. При спукването на всеки различен по цвят балон се усещат различни аромати на Cheesecake (за червен), шоколадов смокинг крем (за кафяв) или Original Cheesecake (за крем). Започвайки с едно от най-чувствителните ви сетива, носът ви, ръководителите на екипа помолиха всеки от участниците да познае миризмата.

Във всеки балон имаше съобщение от Фабриката, което гласи "Опитайте парче от нас", което може да бъде заменено за безплатно парче чийзкейк.