четвъртък, 10 август 2017 г.

Какво внушават цветовете на вашата марка?

      
      Живеем във времена, в които постоянно се появяват продукти или услуги. Времена, в които новото трябва да бъде в пъти по-добро от предходното. Най-важната част от производството на стоките, или предложените услуги са хората, но не тези, които са в процеса на създаването им, а потребителската група към която са предназначени. Ако клиентите не се впечатлят от логото на продукта или презентацията на услугата, ще подминат тези предложения и ще изберат по-приветливите на външен вид. Не случайно хората са казали: "Опаковката продава". Защо е така?
     Формирането на първата ни представа за дадена фирма, продукт или услуга са дизайнът и използваните цветове в съответното лого. Колкото по-представителен е видът на марката, толкова по-интересен ще бъде продуктът за клиентите и съответно по-купуван. Цветовете влияят на аудиторията повече отколкото можем да си представим.
Те действат на психологическо ниво и индивидуално при всеки човек. Могат да се тълкуват по различен начин според културната област или религия. Цветовете остават навсякъде в основата на символната мисъл.
 
Кафяво - създава чувство за сигурност, спокойствие, уют, топлота. Свързва се със земните продукти и се асоциира със здравословен начин на живот, надеждност и стабилност.

Червено - огнен цвят, който има много голяма видимост. Използва се за обозначаване на опасности. Повишава апетита и точно заради това много ресторанти са в червено или са използвали цвета в логото си. Червеното е цветът на кръвта, на силата, а също така на желанието и любовта.

Оранжево - свързва се с топлина и успех. Цвят на щастие и успех. Много добре се приема сред младите хора. Този цвят олицетворява чувството за хумор, оптимизма и приятелството.  Стимулира доверие, толерантност, и чувство за общност.
 
Жълто - това е слънчевият цвят. Свързва се с щастие, енергия, оптимизъм, светлина и жизненост. Повдига духа, но в по-ярките си нюанси е по-агресивен дори от червения цвят. 
 
 
Зелено - най-спокойният цвят за очите. Свързано е с благоденствие, прераждане, надежда, издържливост, а също така и със здравословен начин на живот, не случайно много аптеки и биомагазини наблягат на зеления цвят.
 
Синьо - означава искреност, лоялност, увереност, истина, стимулира производителността.  Използва се най-често от консервативни марки, които искат да се насърчи доверието в техните продукти. Различните нюанси могат да предизвикат усещане за кристална чистота, но и за сивота и мрак. Много научни публикации показват, че клиентите се чувстват по-добре в помещения в син и зелен декор. Синият цвят означава и сигурност, не случайно много авиокомпании залагат на този цвят.
 
Лилаво - не е често срещан цвят, но се свързва със забавление и празничност. Символизира власт, благородство, богатство, лукс, мъдрост, качество. Цветът е необичаен и се асоциира с кралски особи, отношение и е подходящ за внасяне на чувство за фантастика.

 
Бяло - свързва се със светлина, доброта, скромност. Счита се за цвят на съвършенството, успешното начало, вярата и простотата. В комбинация с бялото трябва да има и подходящи цветове, които да създават добър контраст.

 
Сиво - цветът е в хармония с всички останали цветове, защото е неутрален. Характерен е за хора, които контролират нещата отстрани, без да се подлагат на опасности. Цветът е умерен, безчувствен и студен и е лесен за възприемане. Сребристият цвят като светъл нюанс на сивото е често използван в дизайна и рекламата. Продукти и опаковки в сребрист цвят изглеждат качествени, изящни и ценни. Много добре предава идеята за аристократичност и елегантност в комбинация с черното.


Черно - символизира сила, елегантност, власт, стабилност, изтънченост. Асоциира мракът и нощта.


   Чрез цветовете се насочва вниманието по-лесно върху избраните теми. Те създават настроение и нагласа за дадената марка или продукт/услуга, оказват влияние на нашето поведение, създават стойност на продукта и увеличават разпознаваемоста му.
Цветовете са навсякъде около нас и ни влияят на подсъзнателно ниво, за това когато избираме цветове за лого, марка, дизайн на офис, сайт и други посещавани от клиенти места, трябва да сме сигурни, че сме избрали най-подходящите цветове, които ще направят възможно най-приветливата обстановка и съответно клиентите ще чувстват комфорт и спокойствие.
Автор: Милена Чанкова
Стажант реклама, Miracle Works.