сряда, 26 април 2017 г.

Ефективни маркетингови дейности с нисък бюджет




Малките фирми, които сега започват бизнес не винаги имат възможността да си позволят голям рекламен бюджет в няколко медийни формата. В същност, дори и да сте вече в бизнеса има шансове да нямате достатъчно пари за медийна кампания или промоция. Също така, е твърде вероятно вие да сте изпробвали много различни рекламни подходи и комуникационни средства и въпреки това, все още да не сте уцелили в десятката с наистина успешна кампания. Вие не сте единствените!
Рекламирането е страшно скъпо! Дори и големите национални компании с големи бюджети също намират затруднения в достигането на успешна рекламна кампания. С нарастващият  брой рекламиращи компании дори и да влагате въображение, става все по-трудно да сте атрактивни и да привлечете вниманието на потребителите.

Guerilla маркетинг - когато дори и без рекламата можете да подходите и осъществите дадена промоция
Напоследък с целия „хаос“ царящ в рекламите, често най-добрият залог за привличане на внимание за бизнеса, изобщо не е рекламата, а същност други видове на промотиране, по-скоро доближаващи се до Guerilla маркетинга. Тези не рекламни маркетингови подходи напълно се нуждаят от по-малко време и креативност за изграждането им.

Купони
Не е нужно да разпространявате купони чрез печатни издания, като реклама или чрез големи имейл кампании. Вие просто можете да ги раздадете на ъгъла на улицата, на търговски изложения, в имейли, на уебсайта си или почти навсякъде. Можете да изпратите няколко до най-добрите си клиенти или да включите купони "следваща покупка" в поръчки на клиенти.
Купоните могат да бъдат „бързи и мръсни“ за изработване и печатане, защото тяхната главна цел е „цена“, а не „изображение“. За да подсигурите шансовете си за достигане на допълнителни продажби или подсилване на текущи взаимоотношения с клиенти, направете купонните си оферти изключително щедри.

Игри
Хората обичат да участват в игри. Те дори обичат да гледат, как другите хора печелят! Просто забележете феноменалния успех на тв игрите. Ако изберете да разработите промоционална игра, се убедете, че е забавна, не е трудна и не забравяйте наистина да го разгласите. Ако вашата игра е достатъчно щура и дива, вие ще си подсигурите добро медийно отразяване. Запомнете, това все пак е една почти безплатна реклама!

Подаръци
Хората обожават да получават нещо безплатно, дори и да се наложи да платят допълнително за по-скъпа стока, но с цел да вземат безплатния подарък. Не питайте защо! Може би няма никакъв смисъл, но трябва да се прави с цел да печелите пари докато можете. Въпреки, че тази техника се използва с най-голям успех в козметичната индустрия, тя може да се използва и във почти всеки друг бизнес. Случвало се е да попадате на оферти, като например при покупка на настолен компютър ще получите монитор, като подарък или пък при покупка на паста за зъби получавате малка вода да уста.

Редовни клиенти
Програмите за „Лоялни клиенти“ могат да бъдат много силни инструменти за изграждането на редовна клиентела, както за търговеца, така и за бизнеса. Най-често срещания начин е издаването на карта за „Лоялни клиенти“, която се маркира след всяка покупка, като в резултат се предоставя безплатна или намалена цена на продукт или услуга след определен брой покупки на редовна цена. Например 10 подстригвания ще ви осигурят един подарък. Друг начин е даването на постоянни отстъпки с представянето на картата за „Лоялен клиент“.
Независимите търговци се опитват да оцелеят след атаките на супермаркетите, които предлагат на своите клиенти супер ниски цени, като най-често това става с програмите за редовни клиенти. Много малко фирми начисляват малки такси за картите на техните постоянни клиенти. Други пък залагат на безплатен продукт или отстъпка при закупуване на дадено количество. Например, след похарчване на 200 лв. в магазин за компютри, вие ще получите безплатен бюлетин за тяхното списание/брошура или 5% отстъпка на покупка над 50 лв. А след покупки на стойност  650 лв. ще получите безплатен диск за съхранение или 10% отстъпка при закупуване на продукти над 50 лв.

Ексклузивни предложения
Предлагането на ексклузивни предложения или визуализацията на новите продукти, така че да бъдат забелязани от потребителите е чудесен начин да събудите чувство за вълнение и лоялност у клиентите. За да увеличите участието си трябва да бъдете готови да предоставите отстъпка. Ако ексклузивното предложение е достатъчно атрактивно, другите отстъпки могат да бъдат малки.

Събития
Откриването на специално събитие свързано с вашият бизнес, като участието на известни знаменитости или благотворителни фондации, е чудесен начин да представите бизнеса си на нови клиенти или просто да затвърдите връзките си със старите. Това също така ще ви помогне да създадете една аура на вълнение и добра воля. По този начин отново ще успеете да заинтересувате медийното пространство.

„Кръстосани-промоции“
Не е нужно да сте филмов продуцент или да притежавате интернационална верига за „Бързо хранене”, за да промотирате своите продукти с друг бизнес (кръстосани-промоции). Би било добре да се обмисли, например предлагане на безплатни билети за театър със закупуване на определена стока или достигането на определена сума.

Търговия
Забелязвали ли сте рекламите на автомивки по такситата? Автомивките не плащат за този вид реклама! Те просто сключват сделка с таксиметровите компании да почистват колите периодично. Ако сте абсолютно изчерпани относно разработването на рекламни кампании, не забравяйте, че понякога малките медийни екипи приемат продукта вместо плащане.

Подаръци
Вероятно сте си задавали въпроса, дали е възможно да спечелите, ако правите подаръци. Този подход може да бъде далеч по-евтин и лесен от това да дадете парите си за реклама. В същност, раздаването на подаръци заема своето място в почти всеки бизнес.
Продавайки бизнес на бизнес, вие можете да се генерирате добре добро отношение сред хората, които сте избрали, вашите най-добри купувачи или подбран списък с потенциални клиенти, като от време на време ги зарадвате с подарък. Подаръците не трябва да са толкова скъпи и да предизвикват усещане за „подкуп“, нито пък да са евтини и да бъдат изхвърлени в кошчето минута след, като напуснете магазина.
За фирми предлагащи услуги, вие можете да предложите своите продукти безплатно за пробен период или да предложите безплатна оценка, ако се занимавате с този бизнес.
Търговците биха могли да изградят „балони“ или друг вид иновативен елемент, с които да генерират трафик или да запазят интересите на бизнес клиентите си.
Пример, за това е ново място, на което ще се предлагат сандвичи, като за бързото изграждане на бизнеса доста би помогнало безплатното раздаване на сандвичи в денят на откриването.

Нови оферти за клиентите
Привличането на нови клиенти е едно от най-трудните за постигане маркетингови предизвикателства, дори и да е на лице силна реклама или специализирани търговски екипи. Ето защо различните бизнеси (от производителите на национални поздравителни картички до месните услуги за доставка на петрол) предлагат специални цени, безплатни услуги или допълнителни рекламни отстъпки за нови клиенти.
Все пак дори и адвокатите предлагат първа безплатна консултация!

Екип на Miracle Works