Ново проучване на Nielsen, което
се базира на 9,900 стартирания на нови продукти през последните две години в
цяла Европа разкрива, че опаковката е сред основните фактори за успех.
Nielsen откроява 11 продукта,
които бележат сериозни постижения с появата си на пазара. Те са с оборот над
€7.5 млн. от продажби през първата си година и са успели да задържат поне 90%
от тази печалба и през втората си година. Някои от тях са: освежителите за
въздух Air Wick на Reckintt Benckiser; бранда за цялостна грижа AZ на P&G;
газираната напитка Finley на Coca-Cola; пастата за зъби на Colgate - Defi Zero
Carie и други.
60% от решенията за покупка се
взимат на място в търговските обекти. Това е причината опаковката да играе
ключова роля за успеха на продуктите. "Опаковката получава малко внимание
в сравнение с другите маркетингови решения, тъй като влиянието й бива значително
подценявано," казва Бен Шуберт, SVP в Nielsen Inovation Practice.
"Близо 60% от решенията за
покупка се взимат пред рафта в магазина, а 56% от европейските потребители
казват, че магазинът е един от техните топ източници на информация за нови
продукти, в сравнение с 45% които посочват телевизионните реклами,"
допълва Шуберт.
Признание в проучването на Nielsen получиха и Whiskas (собственост на Mars, Inc), които
пуснаха на пазара в Обединеното кралство нова суха храна, чиято опаковка се
отличава с по-ярки цветове, по-едри шрифтове и по-ясни етикети.
"Може би звучи просто, но в
момента, в които потребителите взимат решение коя котешка храна да си купят,
тези неща наистина помагат на продукта да се отличи и да даде увереност на
потребителите, че тяхната котка получава правилната храна," казва Джина
Хед, старши бранд мениджър в Mars.
Вижте един пример от нашата
практика: Маркетинг
от А до Я ®: Ребрандиране
Източник: WARC
Няма коментари:
Публикуване на коментар