вторник, 13 декември 2016 г.

Защо опаковката е важна част от комуникацията?


Ново проучване на Nielsen, което се базира на 9,900 стартирания на нови продукти през последните две години в цяла Европа разкрива, че опаковката е сред основните фактори за успех.


Nielsen откроява 11 продукта, които бележат сериозни постижения с появата си на пазара. Те са с оборот над €7.5 млн. от продажби през първата си година и са успели да задържат поне 90% от тази печалба и през втората си година. Някои от тях са: освежителите за въздух Air Wick на Reckintt Benckiser; бранда за цялостна грижа AZ на P&G; газираната напитка Finley на Coca-Cola; пастата за зъби на Colgate - Defi Zero Carie и други.

60% от решенията за покупка се взимат на място в търговските обекти. Това е причината опаковката да играе ключова роля за успеха на продуктите. "Опаковката получава малко внимание в сравнение с другите маркетингови решения, тъй като влиянието й бива значително подценявано," казва Бен Шуберт, SVP в Nielsen Inovation Practice.

"Близо 60% от решенията за покупка се взимат пред рафта в магазина, а 56% от европейските потребители казват, че магазинът е един от техните топ източници на информация за нови продукти, в сравнение с 45% които посочват телевизионните реклами," допълва Шуберт.

Признание в проучването на Nielsen получиха и Whiskas (собственост на Mars, Inc), които пуснаха на пазара в Обединеното кралство нова суха храна, чиято опаковка се отличава с по-ярки цветове, по-едри шрифтове и по-ясни етикети.

"Може би звучи просто, но в момента, в които потребителите взимат решение коя котешка храна да си купят, тези неща наистина помагат на продукта да се отличи и да даде увереност на потребителите, че тяхната котка получава правилната храна," казва Джина Хед, старши бранд мениджър в Mars.

Вижте един пример от нашата практика: Маркетинг от А до Я ®: Ребрандиране

Източник: WARC