вторник, 6 декември 2016 г.

5 съвета за по-успешен имейл маркетинг



Имейл маркетингът продължава да бъде един от най-ефективните начини за достигане до потенциални и настоящи клиенти. Както при всеки друг маркетинг метод и тук винаги има какво да подобрим, за да постигнем по-високи резултати.
Ето и 5 съвета, които ще ви помогнат в това начинание:

1. Сегментирайте списъците си с имейли
Не всички потребители във вашата база данни се интересуват от едно и също нещо. Сегментацията ви помага да изпращате по-персонализирани съобщения, които увеличават ефективността на вашите кампании. Брандът Johnny Cupcakes успява да увеличи приходите си със 141%, само чрез разделянето на аудиторията си по пол.

Ето няколко примерни критерия за сегментиране на вашите списъци:
- пол
- възраст
- интереси
- местоживеене
- професия
- нови потребители
- колко често пазаруват от вас
- колко често отварят имейлите ви и т.н.

2. Темата на имейла: кратка, ясна и грабваща
Темата на имейла играе ключова роля за успеха на вашата имейл кампания. Няма значение колко прекрасен е вашият имейл, ако темата не накара вашата аудитория да кликне и да го отвори. Затова е нужно да отделите време и сериозно да обмислите как ще озаглавите имейлите си, за да грабнете вниманието на потребителите ви.

Два съвета:
- Опитайте A/B тестване на кампанията си.
Така ще видите какво се харесва на вашата аудитория и кое ви носи най-високи резултати.
- Персонализирайте имейлите си.
Проучванията сочат, че персонализираните имейли имат 26% по-висок шанс да бъдат отворени [Campaign Monitor], CTR-а им е средно 14% по-висок, а конверсиите се увеличават с 10%. [Aberdeen]

3. Ясен и точен призив за действие (call to action)
Една от най-честите грешки в имейл маркетинга е липсата на ясно дефиниран "call to action". Потребителите трябва да могат да разберат още в първите секунди какво искате да направят, иначе рискувате да игнорират или да изтрият вашия имейл.

Как можете да си помогнете?
Тествайте имейла на ваши приятели, за да видите дали бързо успяват да се ориентират каква е целта и какво се очаква от тях.

4. Дайте контрол на потребителите си 
Можете да създадете специална лендинг страница, на която да предоставите на аудиторията си списък с опции какво и кога искат да получават от вас. По този начин ще намалите броя на отписали се и маркиращи ви като спам потребители.

5. Уверете се, че имейлите ви са оптимизирани за мобилни устройства
Проучване на Litmus показва, че 71% от хората биха изтрили имейл, който не се показва добре на мобилното им устройство.

Няколко съвета:
- не използвайте прекалено големи изображения
- темата на имейла ви трябва да е кратка
- бутоните ви трябва да са достатъчно големи, за да могат лесно да бъдат натиснати


Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works