Рокът
играе ролята на "мотиватор на масите" в рекламите на големите компании.
Световни марки пускат нови маркетингови кампании, в които участват известни
певци в опит да се привлекат нови приходи.
Някои
от най-големите звезди се появяват в реклами, за да помогнат да се пресъздаде
цялата енергия и атмосфера за популяризирането на новите продукти.
В
най-новата реклама за 2018 г. на Kia Stinger се появява вокалистът на Аеросмит -
Стивън Тайлър, който остава завинаги млад под звуците на рок баладата на
легендарната група от 1973 г. "Dream On".
С
365 конски сили, новият 2018 Kia Stinger е легенда в производството. Но какво
се случва, когато се изправи лице в лице с друга легенда: иконата на рокендрола
Стивън Тайлър? Когато Тайлър излиза от колата, той е с 40 години по-млад,
наподобяващ хипи. Съобщението, което ни изпраща рекламата е "Почувствайте
нещо отново".
Популярни
песни са основна част от съвременната реклама, тъй като те увеличават
вниманието, емоциите и паметта на зрителите с 20 процента и осигуряват
значително увеличение на ефективността при многобройни гледания.
Ако
поп песента не засенчва марката или не задейства отрицателните асоциации, то
тогава популярните мелодии доказват, че те засилват ангажираността на
потребителите толкова повече, колкото пъти рекламата се вижда и чува от тях.
Използването
на стара песен в рекламата, прави марката като нова и още по-любима. Такъв е
примерът с марката Budweiser. Тя е сред петте най-добри реклами за 2018 г. в Super
Bowl. Песента "Stand By Me" на Бен Е. Кинг от 1961 г., която се
използва за фон на рекламата е нежно докосване, което ускорява драматичния и
емоционален заряд.
Вдъхновението
за тази реклама на Budweiser идва
от мащабната кампания за осигуряване на
вода на места в Съединените щати, които са засегнати от природни бедствия. Според
Budweiser,
тяхната пивоварна е осигурила повече от 79 милиона кутии с вода за помощ от
1988 г. насам, включително два милиона през миналата година.
На
поп идоли залага и световно известната марка Пепси, която това лято отпразнува емблематичната
си роля в музикалната история. В рекламата се преплитат миналото и настоящето с
участието на известни изпълнители на Pepsi през годините, включително кралете
на поп музиката Майкъл Джексън, Рей Чарлз и Бритни Спиърс. Те ще продължат да
вълнуват феновете с музиката и забавленията.
Майкъл
Джексън е на снимката на лимитираното издание на Pepsi. Поп идолът, изпълнител на
емблематичната песен "Трилър" се появява на новия дизайн на Pepsi,
който се предлага от компанията това лято. Кампанията има за цел да подчертае
най-големите поп културни моменти на Pepsi през годините, като се започне от
февруарската "Супер Купа на Pepsi", разказана от Джими Фалон.
Едни от най-впечатляващите
изпълнения на рапърите Бъста Раймс и Миси Елиот се появяват в
"Доритос" 2018 Super Bowl. За известната марка Doritos артистите
Питър Динклидж и Морган Фрийман си кооперират под звуците на рап изпълнителите
Бъста Раймс и Миси Елиът. В първите 60-секунди се включват Питър Динклидж и
Морган Фрийман, които се подготвят за битка в загадъчно тъмна стая. Втората
включва Бъста и Миси като треньори на артистите. Рап-музикантът има постоянно
присъствие в рап и поп музиката, а кариерата му започва в началото на 90-те.
Сътрудничеството между Динклидж и Бъста, спонсорирано от Doritos се оказва
много плодотворно. Звездата на Играта на Тронове /Питър Динклидж / няма нищо
против чрез предаваните от него стихове на хита от 2011 г. "Look At Me
Now" на Бъста Раймс, те да стигнат до по-широка аудитория. Динклидж
сподели с Yahoo! неговия ентусиазъм за синхронизиране на устните с Раймс и
неговата оценка за лиричното съдържание на рапъра. Рекламата съдържа ремиксиращ
мач на Морган Фрийман и текстове на "Get Ur Freak On" на Миси.
Пълната реклама е пусната по време на Super Bowl на 4 февруари.
Nationwide застрахователната компания прави
известната за 2018 г. реклама „Големи неща“ с участието на Тори Кели, американска
певица, текстописец и актриса.
Как
реагираме, когато музиката се включи в рекламата? Едно е сигурно, че винаги усещаме
заряда, защото марките се опитват да ни спечелят, използвайки музиката като
визитна картичка. Независимо
дали става въпрос за популярна песен или за любим изпълнител, за да се постигне
оригинален резултат или за примамка на публиката, музиката е най-добрият
инструмент на марката за създаване добра маркетингова кампания.
Автор: Венелин Димитров
Стажант: Маркетинг комуникации
Няма коментари:
Публикуване на коментар