сряда, 8 август 2018 г.

Известни холивудски актьори като рекламни лица на световни компании



     Световните компании все повече обичат да използват за представянето на своите продукти любими актьори. С професията си те неизбежно стоят на публично място. Но когато станат лице на определен продукт, те  привличат повече внимание сред целевите групи и повишават ефективността на компанията.  На това залага и унгарската фирма Hell Energy, производител на любимата енергийна напитка. В началото на 2018 г. една от най-големите холивудски звезди, Брус Уилис, подписва договор с марката Hell Energy Energy Drink. Както споделя маркетинг директорът на фирмата,  марката и звездата застават в центъра на вниманието, оставяйки в миналото класически стереотипи, свързани с енергийни напитки като мощни автомобили, скорост или хора, които се забавляват. Hell Energy представлява динамична енергия, сила и качество и екшън героят Брус Уилис  въплъщава тези ценности. Той е известен в целия свят и името му е гаранция за най-високо качество. По този начин Hell Energy се превърна в първата унгарска марка с рекламен договор със звезда от Холивуд .



     На целевата група трябва да се предложи нещо ново, което означава необходимост от нови маркетингови действия. Много добри примери за това са рекламите, излъчени в Super Bowl. Тук публиката е замесена и изненадана от вълнуващи истории, а холивудският актьор Дани Де Вито става рекламно лице на марката бонбони M&M. Той е човешката версия на M&M, което е неочаквано за зрителя, но види ли се веднъж – няма как да не допадне. Любимият на всички поколения актьор заема мястото на бонбона Ред в забавната реклама в най-голямата телевизионна платформа на годината – Super Bowl. Рекламодателите внимават какви послания ще покажат в нея. Клиентът истински се забавлява, но не осъзнава, че задължително трябва да има този продукт. Така например с очакване от 100 милиона зрители тази година, NBC взима по над 5 млн. долара на всеки 30-секунден рекламен спот в тази платформа.  



     Холивудските актьори използват своята интуиция и своя творчески импулс, за да представят не само продукти на големи фирми, но и известни хора на изкуството. Така например Антонио Бандерас се превръща в гения Пикасо във вторият сезон на сериала на National Geographic - "Геният". Той превежда зрителите през живота на Пикасо и така разбират, че зад цялата история има още нещо.



    С обвързването на продукти с известни холивудски актьори, те се задържат трайно в паметта на клиентите и се създават предпоставки за високи продажби. С това знание маркетинговите кампании могат да бъдат оптимизирани, а продуктите широко продавани.


Автор: Венелин Димитров
Стажант Маркетингови комуникации