сряда, 11 юли 2018 г.

Какво е маркетинг на съдържанието?





Какво е маркетинг на съдържанието?

Полезното съдържание трябва да бъде в основата на маркетинга на всяка, стремяща се към растеж и развитие, фирма.
С всяка изминала минута, традиционният маркетинг става все по-малко ефективен. Гледайки към близкото бъдеще, вече все по-ясно се вижда, че маркетингът на съдържанието набира своята скорост и популярност. С негова помощ, вместо просто да предлагате продуктите и услугите си, вие давате на вашите бъдещи и настоящи клиенти една допълнителна стойност и удовлетвореност от вашата марка. А това от своя страна дава по-нататъшен тласък на фирмата като цяло. Съдържанието притежава мощна сила, която би могла, както да ви изстреля към върха, така и да ви сгромоляса и да се озовете на дъното.
Дефиницията на Института по Content marketing за този термин e:

„Стратегически маркетингов подход, фокусиран върху създаването и разпространението на ценно, подходящо и последователно съдържание, с цел привличане и задържане на ясно дефинирана целева аудитория и в крайна сметка да предизвика потребителско действие, носещо печалба.“

Маркетингът на съдържанието се използва основно за:
А) Повишаване на продажбите
Б) Намаляване на разходите
В) По-лоялни клиенти
Г) Привличане на вниманието и генериране на потенциални клиенти
Д) Увеличете осведомеността за марката или доверието в нея
Е) Ангажирайте онлайн общност от потребители

Защо съдържанието е от такава важност? – защото точно то е нещото, което въвлича хората, въздейства, убеждава, пояснява и продава.

Маркетингът в днешно време би бил невъзможен без съпътстващо го качествено съдържание.
Независимо какъв тип маркетингова тактика решите да използвате, content marketing трябва да бъде задължително част от цялостния процес, а не нещо отделно/самостоятелно.         
Качественото съдържание е част от всички форми на маркетинга:
·        Маркетинг в социалните медии: Стратегията за маркетинг на съдържанието се прави преди тази за социалните медии.
·        SEO: Търсачките се „отплащат“ подобаващо на фирмите, които публикуват качествено и подходящо съдържание.
·        PR: Успешните PR стратегии включват съдържание, от което се интересува аудиторията на бизнеса, а не такова, от което се вълнува самият бизнес.

Най-често маркетингът на съдържанието може да бъде представен чрез: инфографики, подкастове (вече споменахме в наши постове, какво представляват те), видеа и други.
Няма как да не отбележим, че много често зад добрите резултати стои добро планиране. Ето защо са нужни и инструменти при създаване и управление на content marketing. Един от тези инструменти е редакционният календар. Най-напред той спомага за преодоляването на хаоса. Освен това изяснява кой, кога и за какво точно отговаря.

Желаете да научите повече за „Content marketing“, инструментите и стъпките за поставянето на стабилната му основа? Запишете се на обучение при нас още сега като посетите нашия сайт:ТУК. Повишете своите умения!

Автор: Ваня Симова
Стажант Маркетинг и комуникации