вторник, 20 февруари 2018 г.

3 ТЕХНИКИ, С КОИТО ВИДЕО МАРКЕТИНГЪТ ВИ ЩЕ Е В КРАК С ТРЕНДОВЕТЕ ПРЕЗ 2018

C:\Users\user\Desktop\video_marketing.jpg



Живеем в ерата на информацията. Непрекъснато отвсякъде ни бомбардират какви ли не текстове, реклами, постове пр. В забързаното ежедневие на човек обаче рядко се намира достатъчно свободно време, в което подробно да чете обемни статии и ревюта на продукти, които се двоуми дали да закупи или не.

И точно тук се намесва видео маркетингът – начин, по който може да спестите много време и досадно четене на своите клиенти, представяйки им своя продукт по креативен визуален начин.

В последните години тази маркетингова вариация се развива изключително динамично. И за да не изоставате от най-новите тенденции в бранша, ще Ви представим  3 от най-популярните тенденции във видео маркетинг, които ще са тотален хит и част от стратегията на всяка себеуважаваща се компания през 2018г.   


Live видео

C:\Users\user\Desktop\live-video-stream.jpg

Live видеото или така нареченият стрийминг набра изключителна сила през изминалата вече 2017г., а през настоящата се очаква популярността му сред брандовете да се разрасне още повече. Мнозина все още обаче не разбират нуждата от стрийминга, затова тук ще изложим само няколко причини, които поне да Ви накарат да се замислите дали излъчването на живо няма да се окаже голям плюс за популярността и разпознаваемостта  на вашата марка.


C:\Users\user\Desktop\best-facebook-live-video-content-1024x600.jpg
Стриймингът е чудесна възможност да представите „човешкия облик” на своя бранд, така вашите клиенти ще установят емоционална връзка с вас и вашите продукти, което неминуемо ще повиши продажбите.
В тази форма на видео споделяне обикновено се показват на живо интервюта, или се снима от мястото на някое събитие, така, превръщайки аудиторията Ви в участник във вашите дейности,  тя започва да се чувства по-близка и обвързана с вас.

Много е важно да сте достатъчно редовни в пускането на вашите видеа на живо. Това създава усещане за постоянство и поощрява потребителите да ви последват и да очакват нотификации за следващото ви видео на живо. Едно от големите преимущества на стриймването е  и съотношението между това, което инвестирате в неговата реализация и това, което получавате в замяна. Видеото на живо далеч не изисква сериозна инвестиция, тъй като идеята е да се представите съвсем естествени и неподправени. Поради тази причина не Ви е необходимо и да инвестирате и в монтаж след заснемането и излъчването на видеото. Като бонус се явява и опцията да запазите видеото в профилите си в социалните мрежи или на вашия сайт, ако разполагате с такъв. Така видеото ще продължи да привлича все повече аудитория макар и тя да не е била част от живото включване.
Видеото на живо приковава вниманието на зрители за 3 пъти по-дълго време, отколкото записаните вече видеа.

          
           360-градусово видео 

             
Едва ли са много хората, които все още да не са чували за 360-градусовото видео. Това е още един компонент на маркетинговата стратегия, който цели да накара клиентите Ви да се почувстват като участници в преживяването, което им предлагате.  Даже нещо повече, те не просто се чувстват участници, а господари, защото единствено от тях зависи от каква перспектива ще се наблюдава случващото се.
И макар да изглежда като нещо много скъпо и сложно за реализиране, истината е, че това е услуга също толкова достъпна колкото и стриймингът. Вече всеки по-нов модел смартфон разполага с опцията за 360-градусово видео и буквално всеки един от нас може с минимум ресурси и усилия да създаде нещо впечатляващо.


Square-shaped (квадратни) видеа

Оказва се, че дори формата на видеото има значение и може да представлява ключова част от маркетинг стратегията, позиционирана в полето на социалните мрежи. Мрежи като Фейсбук и Инстаграм изключително сериозно обръщат внимание на преживяването, което предлагат на своите потребители, които ги посещават през мобилните си устройства.
Все повече компании се ориентират към вертикално заснетите видеа за сметка на хоризонталните, за да оползотворят добре пространството и формата на телефона или таблета.
Като междинен формат в прехода от хоризонтално към вертикално видео обаче се явява квадратното видео. То набира масова употреба най-вече в инстаграм, но започва да завладява и фейсбук. Така че, ако искате да бъде актуални, бъдете квадратни.



Автор: Адриана Цветанова

Стажант Маркетинг