четвъртък, 1 февруари 2018 г.

Как да определим бюджета за социалните медии през 2018г.


Трябва да признаем, че в днешно време потребителите биват затрупвани постоянно с ненужна информация и за тази причина можем да обвиним единствено медиите.
Един пример за това „явление“ е стартът на нашия ден. Какво се случва след като изключим алармата? Повечето от нас обичат веднага щом отворят очи да хванат телефона и да се спускат по безкрайната начална страница на социалната мрежа, наречена Facebook. Там откриваме известията, които сме пропуснали, докато сме били на топло под завивките. За да ви докажем действията на повечето сърфиращи в онлайн пространството, сме ви подготвили кратка статистика на три от най-използваните приложения. На първо място е Facebook, за който е проучено, че в началото на всеки ден в рамките на 60 сек. получава 4 милиона харесвания от цял свят. На второ място е Instagram, където над 2 милиона сърчица за същото време биват оцветявани в червено. На последно място откриваме Twitter, за който е известно, че 350 000 „туита“ се публикуват за 60 сек.

Според comScore, вниманието на днешното поколение е привлечено от реклами, които траят не повече от 5-6 секунди. И като се има предвид, че те прекарват 61% от времето си на телефони, 9% в социалната мрежа, 25% - на компютъра и само 5 на таблети, можете да си представите колко трудно би било да достигне до тях посланието на вашата марка.
Един от начините да насочите вашето съобщение към аудиторията е като използвате платената реклама – социалните медии.Този метод ви гарантира, че ще достигнете до точния клиент, в точното време и с точната информация.


Глобални разходи за социалните мрежи

 
Ако разгледате разходните навици, свързани пряко със социалните медии от 2015г. до сега, ще откриете няколко интересни изменения. Общите разходи за 2017г. са над 35 млрд. долара, което представлява около 16% от всички разходи за дигитални реклами в световен мащаб. Това не трябва да е изненада за нас, особено като вземем предвид възможностите за насочване на платените медии, отчитането и представянето на възвращаемост на инвестициите. Тези, от тях които се влагат в платените медии, изискват агресивно обмисляне в рамките на общия маркетингов бюджет.
Данните показват, че социалната система е един от най-популярните и най-бързо развиващите се видове маркетингова стратегия в цял свят. Стойността на такъв тип реклама се покачва постоянно, поради нарастващия брой потребители (компании), които използват онлайн медиите за своето популяризиране и така им се отдава възможността повече потенциални клиенти да попадат на тях.

Задаване на бюджет за социалните медии



Маркетинговите бюджети са субективни и варират широко от компания до компания в различни вертикали. За щастие обаче има няколко съвета, който може да имате предвид, когато определяте колко трябва да харчите за маркетингови материали и платените социални медии.
Ето три начина да помислите над разходите по медиите:

1. Минали резултати.
С този подход можете да разберете по-добре как се изменят вашите инвестиции и как те влияят върху ефективността, като разгледате предишни отчети и анализи. Ако резултатите надхвърлят очакванията, трябва да направите повече изследвания и да установите защо е така.

2. Сравнителен анализ.
Ако сте нови в сферата на платените социални медии, то има няколко онлайн ресурси, които биха ви помогнали да определите първоначалните си инвестиции. Проучване на The CMO survey показва, че маркетинговите лидери влагат 11,7.% от своите бюджети в социалните медии. Например, ако общият ви рекламен бюджет е 100 000 долара за година, ще инвестирате 11 700 долара от него в платените медии.

3. Подход, основан на ефективността
Това означава, че първо трябва да определите бюджета си и след това да насочите ключовите показатели за ефективност (KPI) към кампанията ви. Ключови показатели могат да бъдат кликвания, продажби, честота на кликвания и степен на ангажираност. Ако превишавате тези цели от месец на месец, можете да добавите допълнителен бюджет към разходите и да продължите така, докато стойностите започнат да спадат.


Като заключение можем да кажем, че социалните медии се развиват непрекъснато и не показват признаци на забавяне. Много компании инвестират в тях, защото знаят, че тази реклама е ефективна и измерима. Социалните медии се превърнаха в основен източник на информация и откриха ново поле за конкуриране между участниците на пазара.

Автор: Дима Влахкинова
Стажант Маркетинг