четвъртък, 15 февруари 2018 г.

3 НЕВРОМАРКЕТИНГ ХИТРИНКИ, С КОИТО ДА ПОДОБРИТЕ СТРАТЕГИЯТА СИ



    Маркетингът е неизменна част от стратегическото планиране на един бизнес и именно благодарение на безбройните компании, които се борят за по-голям пазарен дял, той се развива със свръх бързи темпове, за да осигури доброто позициониране на продуктите, които обслужва. Маркетолозите са принудени да създават нови креативни подходи, с които да удовлетворят нуждите, както на бизнеса, така и на все по-взискателните клиенти.
Невромаркетингът е дял от маркетинга, който се стреми основно към осъществяването на жизненоважните за компаниите продажби, и макар към този подход да има не малко критика и скептицизъм, той набира все по-голяма популярност през последните години и само времето и научните изследвания ще докажат дали невромаркетингът е реалност или мит.  
    
   А до тогава нищо не пречи да опитате да приложите някой невротрик. В настоящата статия ще Ви запознаем с три хитринки, с които може да обогатите маркетинговата си стратегия.


1.       Обърнете внимание на емоциите на вашите купувачи



    Най-сигурният начин да спечелите лоялни клиенти е да ги накарате да се привържат към вашата марка. За целта трябва да се научите да разчитате и правилно да управлявате чувствата на своите потребители, защото колкото и да се стараем да сме рационални и практични, в немалко случаи надделяват чувствата над разума.

    За да влезете максимално под кожата на своите купувачи, трябва да се научите да предизвиквате правилната емоция у тях. Според проучване, проведено от OkDork и Buzzsumo най-добре е да се фокусирате върху създаването на съдържание/продукт, което да предизвиква:
-          Смях
-          Радост
-          Веселие
-          Страхопочитание/ Възхищение
Препоръчително е да използвате изображения и истории при изграждането на цялостния образ на вашия продукт, за да провокирате гореизброените емоции у вашите потребители.
За да подсилите ефекта, може да  добавите и щипка „емоционални” думички в своето съдържание. Такива са: „успешен”, „доказано”, „гаранция”, „Вие” и т.н.




2.       Включете лица в своите кампании. Говорете без думи.


  
    Може би на някои от вас Ви е направило впечатление, че много често рекламата си служи с лица. Това е така, защото човешкото изражение може да влияе изключително силно върху емоциите на отсрещния по невербален път.

    Невербалната комуникация от своя страна пък позволява на посланието да достигне до по-голяма аудитория, включително до чужденци, които не разбират езика, на който е рекламата.

  Всеки от нас от самото си раждане се учи интуитивно да разчита невербалните комуникативни кодове и си служи с тях през целия живот. Именно поради тази причина тяхното присъствие е изключително важно при представянето на продукт. Те могат да Ви помогнат да изградите така необходимото доверие у клиентите към вашия продукт.

   Чрез изображенията на лица може не само може да изградите връзка между Вас и вашите потребители, но и да ги подтикнете към определено действие, насочвайки погледа на снимания субект там, където желаете вашият клиент да извърши определено действие. 



3.       Докажете качеството на своя продукт

   Доказателствата в полза на качествата на вашия продукт също ще помогнат за изграждането на доверието между вашия бранд и клиентите Ви.

   Стадният принцип оказва влияние и върху покупките. Повечето хора се доверяваме на препоръки на познати и приятели, когато избираме за какво да похарчим парите си, изкарани с честен труд и пот на челото.




   С  навлизането на социалните мрежи в ежедневието на хората (особено на по-младите) и превръщането на инфлуенсърите в новите тв водещи все повече хора започват да подражават и да се доверяват именно на техните препоръки.




   Изводът е, че трябва да стимулирате клиентите да споделят информация за вашия продукт, за да може той да достигне до по-широк кръг от хора, придружен от положително ревю.

Автор: Адриана Цветанова
Стажант Маркетинг