Маркетингът е неизменна част от стратегическото планиране на
един бизнес и именно благодарение на безбройните компании, които се борят за
по-голям пазарен дял, той се развива със свръх бързи темпове, за да осигури
доброто позициониране на продуктите, които обслужва. Маркетолозите са принудени
да създават нови креативни подходи, с които да удовлетворят нуждите, както на
бизнеса, така и на все по-взискателните клиенти.
Невромаркетингът е дял от маркетинга, който се стреми
основно към осъществяването на жизненоважните за компаниите продажби, и макар
към този подход да има не малко критика и скептицизъм, той набира все по-голяма
популярност през последните години и само времето и научните изследвания ще
докажат дали невромаркетингът е реалност или мит.
А до тогава нищо не пречи да опитате да приложите някой невротрик. В настоящата статия ще Ви запознаем с три хитринки, с които може да обогатите маркетинговата си стратегия.
1.
Обърнете
внимание на емоциите на вашите купувачи
Най-сигурният начин да спечелите лоялни
клиенти е да ги накарате да се привържат към вашата марка. За целта трябва да
се научите да разчитате и правилно да управлявате чувствата на своите
потребители, защото колкото и да се стараем да сме рационални и практични, в
немалко случаи надделяват чувствата над разума.
За да влезете максимално под кожата на
своите купувачи, трябва да се научите да предизвиквате правилната емоция у тях.
Според проучване, проведено от OkDork
и Buzzsumo
най-добре е да се фокусирате върху създаването на съдържание/продукт, което да
предизвиква:
-
Смях
-
Радост
-
Веселие
-
Страхопочитание/ Възхищение
Препоръчително е да използвате
изображения и истории при изграждането на цялостния образ на вашия продукт, за
да провокирате гореизброените емоции у вашите потребители.
За да подсилите ефекта, може
да добавите и щипка „емоционални”
думички в своето съдържание. Такива са: „успешен”, „доказано”, „гаранция”,
„Вие” и т.н.
2. Включете лица в своите кампании. Говорете
без думи.
Може би на някои от вас Ви е направило
впечатление, че много често рекламата си служи с лица. Това е така, защото
човешкото изражение може да влияе изключително силно върху емоциите на
отсрещния по невербален път.
Невербалната комуникация от своя страна пък
позволява на посланието да достигне до по-голяма аудитория, включително до
чужденци, които не разбират езика, на който е рекламата.
Всеки от нас от самото си раждане се учи
интуитивно да разчита невербалните комуникативни кодове и си служи с тях през
целия живот. Именно поради тази причина тяхното присъствие е изключително важно
при представянето на продукт. Те могат да Ви помогнат да изградите така
необходимото доверие у клиентите към вашия продукт.
Чрез изображенията на лица може не само може
да изградите връзка между Вас и вашите потребители, но и да ги подтикнете към
определено действие, насочвайки погледа на снимания субект там, където желаете
вашият клиент да извърши определено действие.
3. Докажете качеството на своя продукт
Доказателствата в полза на качествата на
вашия продукт също ще помогнат за изграждането на доверието между вашия бранд и
клиентите Ви.
Стадният принцип оказва влияние и върху
покупките. Повечето хора се доверяваме на препоръки на познати и приятели,
когато избираме за какво да похарчим парите си, изкарани с честен труд и пот на
челото.
С
навлизането на социалните мрежи в ежедневието на хората (особено на
по-младите) и превръщането на инфлуенсърите в новите тв водещи все повече хора
започват да подражават и да се доверяват именно на техните препоръки.
Изводът е, че трябва да стимулирате клиентите
да споделят информация за вашия продукт, за да може той да достигне до по-широк
кръг от хора, придружен от положително ревю.
Автор: Адриана Цветанова
Стажант Маркетинг
Няма коментари:
Публикуване на коментар