Списъкът с инструментите, които използват маркетолозите, за
да оптимизират работата си е много дълъг и за начинаещите в сферата може да
се окаже истинско предизвикателство да се ориентират в джунглата от приложения.
В днешната статия ще Ви представим обаче няколко от най-любимите полезни и
удобни инструмента, които пренасят дигиталния маркетинг на ново ниво.
Трудно е инструментите да бъдат степенувани по качество и според
техните характеристики. В зависимост от конкретните нужди на всеки бизнес могат
да бъдат предпочетени различни методи и приложения за анализ и усъвършенстване
на маркетинговата стратегия.
Въпреки индивидуалните особености на бранда ще Ви предложим
5 сравнително универсални инструмента, с които да повишите ефективността на
своята маркетингова стратегия, а в края на статията ще откриете и бонус
приложение, което може значително да улесни вашата работа.
1.
Google Analytics
Когато говорим за дигитален маркетинг, няма как да пропуснем
този фундаментален инструмент, разработен от Гугъл. Търсачката наред с Фейсбук,
Амазон и др. е една от компаниите, които имат най-добре и подробно изготвени
профили на своите потребители. С помощта на това приложението Вие ще може да
разбере всичко за потенциалните потребители на вашия продукт.
И тъй като инструментът е изключително многофункционален в
началото може да Ви отнеме известно време докато се запознаете с всичко, което
Ви предлага. Разбира се, от Гугъл са помислили и за това и за да ни улеснят
максимално са разработили Google
Analytics Academy – място, на което можете по-бързо и лесно да разучите
приложението.
2. Canva
На всеки маркетолог /а и не само/ му се е налагало поне един
път в професионалния му път да създава графики. Те са изключително полезни и
приятни за аудиторията, стига информацията да е ясна и добре подредена.
За хората, които нямат опит в дизайна и не са работили с
продуктите на Adobe, но
им се налага да презентират идеите си чрез инфографики Canva е една страхотна и лесна за
употреба алтернатива.
Ако все още се притеснявате, че не може да се справите с
визуализацията на данни, ще Ви успокоим като допълним, че и Canva подобно на Google Analytics предлага възможност да
развиете уменията си в Canva
Academy.
3. Buffer
В днешно време е почти немислимо да развиваш дигитален
бизнес само в една единствена платформа. Обикновено за да се достигне до
по-широк кръг клиенти компаниите рекламират своите продукти в няколко социални
мрежи, а да менажираш всичко едновременно се оказва много сложна задача. Именно
тук на помощ идва Buffer
– максимално улеснен метод, чрез който да управлявате всички акаунти от едно
място, лесно планиране на постовете и проследяване на ефекта от споделеното
съдържание.
4. MailChimp
Един от задължителните елементи от маркетинговата стратегия
на повечето компании е имейл маркетингът. MailChimp е приложението,
което може да Ви улесни в разпращането на персонализирани мейли и последващия
им анализ. Да, точно така, благодарение на това приложение ти не само ще
автоматизираш процеса на разпращане на мейлите, но и ще имаш възможност да проследиш
кой ги е отворил и колко четения имаш общо от всички потребители, на които си
ги пратил.
5. Wordze
Добре подбраните ключови думи и правилните послания са
определящи за успеха на една маркетинг стратегия. Wordze е приложението, което може да Ви
ориентира в морето от думи и как да подберете най-въздействащите за своята
ниша.
6. Инструмент за маркетингов план на Miracle Works
Всички инструменти, които изброихме по-горе, са изключително
полезни, но те са само една малка част от цялостната маркетинговата стратегия. С
продуктът на Miracle Works
Вие можете сами да изградите цялостен маркетингов подход стъпка по стъпка.
С план, вие ще бъдете в по-добра позиция да идентифицирате
клиентите си и да им представите предложение, което има конкурентно предимство.
Инструментът ще ви води по стъпки, с практически въпроси за всяка една
от тях, ще имате на ваше разположение един пример, който илюстрира маркетинг
план на фирма.
При необходимост може да се посъветвате и със специалисти от
фирмата.
Автор: Адриана Цветанова
Стажант Маркетинг
Няма коментари:
Публикуване на коментар