четвъртък, 25 януари 2018 г.

6 дигитални маркетинг инструмента, с които трябва да се запознаете през 2018г.



Списъкът с инструментите, които използват маркетолозите, за да оптимизират работата си е много дълъг и за начинаещите в сферата може да се окаже истинско предизвикателство да се ориентират в джунглата от приложения. В днешната статия ще Ви представим обаче няколко от най-любимите полезни и удобни инструмента, които пренасят дигиталния маркетинг на ново ниво.
Трудно е инструментите да бъдат степенувани по качество и според техните характеристики. В зависимост от конкретните нужди на всеки бизнес могат да бъдат предпочетени различни методи и приложения за анализ и усъвършенстване на маркетинговата стратегия.


Въпреки индивидуалните особености на бранда ще Ви предложим 5 сравнително универсални инструмента, с които да повишите ефективността на своята маркетингова стратегия, а в края на статията ще откриете и бонус приложение, което може значително да улесни вашата работа.

1.       Google Analytics


Когато говорим за дигитален маркетинг, няма как да пропуснем този фундаментален инструмент, разработен от Гугъл. Търсачката наред с Фейсбук, Амазон и др. е една от компаниите, които имат най-добре и подробно изготвени профили на своите потребители. С помощта на това приложението Вие ще може да разбере всичко за потенциалните потребители на вашия продукт.
И тъй като инструментът е изключително многофункционален в началото може да Ви отнеме известно време докато се запознаете с всичко, което Ви предлага. Разбира се, от Гугъл са помислили и за това и за да ни улеснят максимално са разработили Google Analytics Academy – място, на което можете по-бързо и лесно да разучите приложението.

2. Canva



На всеки маркетолог /а и не само/ му се е налагало поне един път в професионалния му път да създава графики. Те са изключително полезни и приятни за аудиторията, стига информацията да е ясна и добре подредена.
За хората, които нямат опит в дизайна и не са работили с продуктите на Adobe, но им се налага да презентират идеите си чрез инфографики Canva е една страхотна и лесна за употреба алтернатива.
Ако все още се притеснявате, че не може да се справите с визуализацията на данни, ще Ви успокоим като допълним, че и Canva подобно на Google Analytics предлага възможност да развиете уменията си в Canva Academy.

3. Buffer


В днешно време е почти немислимо да развиваш дигитален бизнес само в една единствена платформа. Обикновено за да се достигне до по-широк кръг клиенти компаниите рекламират своите продукти в няколко социални мрежи, а да менажираш всичко едновременно се оказва много сложна задача. Именно тук на помощ идва Buffer – максимално улеснен метод, чрез който да управлявате всички акаунти от едно място, лесно планиране на постовете и проследяване на ефекта от споделеното съдържание.

4. MailChimp


Един от задължителните елементи от маркетинговата стратегия на повечето компании е имейл маркетингът. MailChimp е приложението, което може да Ви улесни в разпращането на персонализирани мейли и последващия им анализ. Да, точно така, благодарение на това приложение ти не само ще автоматизираш процеса на разпращане на мейлите, но и ще имаш възможност да проследиш кой ги е отворил и колко четения имаш общо от всички потребители, на които си ги пратил.

5. Wordze


Добре подбраните ключови думи и правилните послания са определящи за успеха на една маркетинг стратегия. Wordze е приложението, което може да Ви ориентира в морето от думи и как да подберете най-въздействащите за своята ниша.

6. Инструмент за маркетингов план на Miracle Works


Всички инструменти, които изброихме по-горе, са изключително полезни, но те са само една малка част от цялостната маркетинговата стратегия. С продуктът на Miracle Works Вие можете сами да изградите цялостен маркетингов подход стъпка по стъпка.
С план, вие ще бъдете в по-добра позиция да идентифицирате клиентите си и да им представите предложение, което има конкурентно предимство. Инструментът ще ви води по стъпки, с практически въпроси за всяка една от тях, ще имате на ваше разположение един пример, който илюстрира маркетинг план на фирма.
При необходимост може да се посъветвате и със специалисти от фирмата.


Автор: Адриана Цветанова
Стажант Маркетинг