четвъртък, 11 януари 2018 г.

5 маркетингови тенденции, които ще са супер хит през 2018г.




В условията на бързоразвиващите се технологии и динамиката на социалните мрежи маркетингът константно търпи промени, за да е в крак с новите технологични изменения и да удовлетворява пълноценно както нуждите на бизнеса, така и тези на крайния потребител.

В своя блог американската рекламна агенция MDG споделя 5 маркетингови тренда, чието развитие ще наблюдаваме с голям интерес през 2018г. И тъй като маркетингът е интернационално явление съветваме Ви да не подценявате стратегиите на чуждестранните ни колеги. Именно фактът, че тези методи на взаимодействие с клиента тепърва набират популярност у нас, може да Ви помогне по-бързо и убедително да наложите бранда си на пазара, стига, разбира се, да се осмелите да ги приложите на практика.

1.       Промотиране чрез микроинфлуенсъри 

                                                               
Веднага след като започнаха да набират популярност социалните мрежи маркетинговите експерти съзряха възможност, чрез която да разширят таргета си. Първоначално за достигане до максимално много хора маркетолозите разчитаха предимно на т.нар. макроинфлуенсъри – това са популярни лица с огромна база от последователи.

Тенденциите обаче се променят изключително бързо и днес микроинфлуенсърите са тези, които се радват на по-голям успех и популярност сред брандовете, които предпочитат да рекламират основно в социалните мрежи.

Каква е причината за тази рязка промяна при положение, че микроинфлуенсърите са хора с далеч по-малка фен база? Профилите с по-малко последователи са предпочитани по няколко основни причини:

1)  Последователите на микроинфлуенсърите са по-активни в сравнение с тези на макроинфлуенсърите (т.е. последователите на първите са по-склонни да харесват, споделят и т.н. публикациите)
2)     В пъти по-евтино е да рекламираш, чрез микроинфлуенсър
3)  Последователите в по-висока степен се припознават и са склонни да се доверят именно  на препоръките на микроинфлуенсърите.

Причината този метод да не е чак толкова популяризиран до момента е, че до сега осъществяването и проследяването на ефективността на този тип кампании е било изключително трудно. С развитието на нови алгоритми и технологии обаче проблемът вече е решен и микроинфлуенсърите се превръщат в един от любимите инструменти на експертите по дигитален маркетинг.

2.       Персонализация


Персонализацията е термин, който придоби сериозна популярност през последните няколко години и то не без основание, тъй като тази маркетингова тактика многократно доказа, че е успешна, ако се прилага правилно.
Според проучванията 86% от маркетинговите специалисти вярват, че персонализацията не е излишно прехвален метод, а реално работеща стратегия. Все повече купувачи  очакват да получават персонализирани съобщения (мейли с лично обръщение и пр.).

Според статистиката 65% от В2В купувачите биха сменили бранда, ако търговецът не им изпраща персонализирани съобщения.

И въпреки че персонализацията се доказа като работещ маркетингов подход през последните няколко години, който значително може да повиши продажбите, много марки все още не се осмеляват да инкорпорират този метод в цялостната си маркетингова стратегия.

През новата година обаче се очаква все повече компании да се възползват от преимуществата на този подход и все повече да развиват таргетираните съобщения на база интереси, минали покупки и други лични данни на клиента.

3.       Добавена реалност 



Добавената реалност и Виртуалната реалност определено са два елемента на бъдещето, които маркетолозите не бива да подминават с лека ръка. В следващите три години се очаква тези прохождащи в момента технологии да се развият изключително много благодарение на инвестициите както на купувачи, така и на големи компании.

И въпреки че медийното внимание до голяма степен е фокусирано върху темата за виртуалната реалност, през 2018г. се очаква именно добавената реалност да отбележи по-голям успех. Питате се защо? Защото технологията вече е разработена. Почти незабелязано тя присъства всеки ден в живота ни благодарение на смартфоните и многото приложения, чиято основа е именно добавената реалност. (Пример: Snapchat)

4.       Изкуствен интелект



Може би звучи малко авангардно и фантастично, но в следващите няколко години се очертава изкуственият интелект да се превърне в ценен помощник на бизнеса и респективно в съществен елемент от маркетинга.    

Изследователите твърдят, че AI ще помага на предприемачи, търговци и маркетолози по-бързо и по-ефективно да се справят със задачите.

По отношение на маркетинга очаква се изкуственият интелект да е от съществена помощ при анализирането на базите данни, както и при качественото персонализиране, и при още редица дейности, които извършват маркетинг отделите.

5.       Картографиране на потребителското поведение


Тази тенденция изцяло се фокусира върху изследване на потребителското поведение. Очертава се през 2018г. маркетолозите да разполагат с инструменти, с които по-лесно да разгадават намеренията на клиента именно на базата на анализ, извършен върху събраните данни за цикъла на пазаруване. Целта на картографирането е на точното място по пътя на купувача да бъде доставено точното съобщение. При многото и разнообразни канали, които използват потребители, правилното съобщение, поставено на правилното място, има още по-голямо значение.

Автор: Адриана Цветанова
Стажант Маркетинг