Потребителите, които споделят и
кликат върху съдържание са 9 пъти по-склонни да направят покупка от тези, които
не споделят, сочи ново проучване на RadiumOne.
Проучването показва още, че
споделянето на съдържание чрез имейл или копиране и поставяне подтиква към
покупка.
Анализирани са над 10.5 млн.
споделяния по целия свят в рамките на 30-дневен период като е проследено
поведението при споделяне, което е довело директно до конверсия като онлайн
поръчка, регистрация или абонамент.
Според доклада споделянията,
които не се проследяват от уеб аналитичните програми (така наречените „dark social”, това са например споделяния на линкове в messenger,
viber, whatsapp и т.н.), в момента са над 75% от
всички споделяния онлайн. Въпреки, че платформи като Фейсбук и Туитър
предоставят лесен достъп до анализи, проучването сочи, че точно тези споделяния
са много по-важни, когато става дума за конверсии (77% от конверсиите са се
случили именно след тях).
От RadiumOne предполагат, че това
се дължи на факта, че в повечето случаи споделянето на уеб сайтове, снимки или
линкове с други хора се прави със специфично намерение.
Данните показват още, че с
колкото повече съдържание си взаимодейства потребителят, толкова по-възможно е
това да доведе до конверсия. Затова брандовете следва да се уверят, че следят и
непубличните споделяния (dark social) и освен това
трябва да предлагат стимули за най-активно споделящите потребители.
Хората, които споделят съдържание между платформите със себе си (например изпращането на линк до собствен имейл, за да го посетят по-късно), също се оказват неподозирана възможност за брандовете.
Бил Лонерган, CEO на RadiumOne
казва: "Възползването от поведението на потребителите при споделяне до
сега е било до значителна степен неизползван от маркетолозите ресурс. С
анализирането на споделянията, маркетолозите добиват представа в реално време
от какво се интересуват потребителите и къде се намират в тяхното потребителско
пътуване."
Източник: WARC
Няма коментари:
Публикуване на коментар