С напредването на технологиите ставаме свидетели на все по-креативни подходи от страна на маркетолозите и 2017 година определено се очертава като много интересна и още по-конкурентна. Нека видим 7 ключови тенденции в интернет маркетинга през следващата година:
1. Възход на добавената реалност
Хитовата игра Pokemon GO (която в
пика си успя да генерира по 10 млн. долара дневно) доказа на маркетолозите, че
потребителите имат голям интерес към добавената реалност (AR) и разбира се -
показа им огромния финансов потенциал, който тя крие. През следващата година
можете да очаквате все повече брандове да пускат свои AR игри, AR реклами,
както и да се възползват от вече съществуващи AR мобилни приложения.
2. Видео стрийминга на живо ще
стане още по-популярен
Потребителите на социалните медии
искат да гледат все повече видео съдържание на живо, тъй като това им дава
възможност да надникнат в свят, до който преди това не са имали достъп.
3. Инструментите за визуализация на данните значително ще нарастнат (както и нуждата от визуализация на данните)
3. Инструментите за визуализация на данните значително ще нарастнат (както и нуждата от визуализация на данните)
Данните са абсолютна необходимост
за всички нас, които се занимаваме с маркетинг. Дори анализаторите обаче, често
имат проблеми при справянето с точното разтълкуване на данните. Това е така, тъй като мозъците
ни приемат информацията по-трудно в суров вид. Тук на помощ идва технологията,
която решава този проблем. На пазара има множество инструменти, които привеждат
данните в по-удобен вид (например Chart.js, Tableau, ZingChart и т.н.). През
2017 г. всеки бизнес ще иска да започне да се възползва от тях, за да не
изостава от конкурентите си, тъй като технологията става все по-сложна, а
анализирането на данни трябва да бъде по-качествено от всякога.
4. По-широка популярност и за "естествената реклама" (native advertising)
4. По-широка популярност и за "естествената реклама" (native advertising)
Много от потребителите
продължават да игнорират или да се дразнят на повечето форми на
конвенционалната реклама. Като ефективен подход за привличането на вниманието
на тези потребители, маркетолозите ще използват все повече
"естествената" реклама. Освен това може би ще станем свидетели на
нови, по-усъвършенствани форми на естествената реклама, които ще бъдат
предложени от големи издатели или брандове, които до сега са отказвали да
приемат подобен метод за рекламиране.
5. По-прецизно таргетиране
5. По-прецизно таргетиране
Онлайн маркетинга става все
по-конкурентен, тъй като огромен брой нови бизнеси наводняват пазара. Това е
особено видимо при контент маркетинга и в рамките социалните мрежи. Едно от
най-добрите решения на проблема е таргетирането на по-тесен кръг от населението
с по-конкретни и привлекателни за тях теми. В резултат на това ще станем свидетели на все
повече компании, които ще се стремят към по-таргетирани (почти на индивидуално ниво)
съдържание и кампании.
6. Ще станем свидетели на възхода на ново поколение на контент маркетинга
6. Ще станем свидетели на възхода на ново поколение на контент маркетинга
Потребителите искат повече
преживявания от типа "пълно потапяне", които им дават усещането, че
правят повече от просто вторачване в екрана на телефона или компютъра. Добавената (AR)
и виртуалната (VR) технология дават възможност това да стане
"реалност". Вече споменах, че се очаква възход на AR, но това важи
и за VR, както и за 360-градусовите видеа. Целта тук е да накарате хората да се
чувстват част от нещо по-голямо и вълнуващо за тях.
7. По-грабващо и "компактно" съдържание
7. По-грабващо и "компактно" съдържание
Безкрайното съдържание, което ни
заобикаля ни кара да "филтрираме" голяма част от него. Често
прескачаме постове и споделяме статии след като сме прочели единствено
заглавието им. Затова по-компактното съдържание е ключово. Трябва да сме
сигурни, че всеки ред и всяка дума си струват да бъдат включени.
Какво според Вас ще бъде най-актуално в интернет маркетинга през 2017 г.?
Какво според Вас ще бъде най-актуално в интернет маркетинга през 2017 г.?
Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works
Източник: Forbes
Няма коментари:
Публикуване на коментар