четвъртък, 14 септември 2017 г.

Златно сечение и редицата на Фибоначи в лого дизайна






Магическото число за красота и хармония, което се среща навсякъде около нас. Науката и изкуството стъпват на него от 2500 години насам. Златното сечение е ирационално число в математиката, което е приблизително равно на 1.618 и се отбелязва с гръцката букава φ. Моделът който следва са „числата на Фибоначи“. Те се образуват като всяко число е сумата от предишните две: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144 и така до безкрайност. По този начин построени числата образуват Редицата на Фибоначи. Златното сечение е познато още и като златна среда и божествена пропорция. Примерите, които се срещат в природата са навсякъде: ураганите, водовъртежа, охлювите, листата на дърветата, венчелистчета, морското конче, Млечният път и т.н
Божествената пропорция намира широко приложение и в архитектурата: Партенонът в Атина, Египетските пирамиди, Айфеловата кула, Тадж Махал в Индия и много други. Термина златно сечение е въведен от Леонардо да Винчи, използван е в ,,Тайната вечеря“, ,,Мона Лиза“ и ,,Витрувианския човек“. В съвременното изкуство се свързва с имената на Пийт Мондриан, Салвадор Дали, Казимир Малевич и льо Корбюзие.


Има два начина да се използва златната пропорция в лого дизайна. Единият вариант е ,,Спиралата на Фибоначи ", а другия са  ,,Редицата на Фибоначи“, чрез кръгове и квадрати. И в двата случая се получава търсената красота и хармония.
 Ето и някои примери от най-известните лога на световните брандове.

Логото на Apple проектирано чрез спиралата на Фибоначи:












Други са на мнение че е създадено чрез редицата на Фибоначи:






За своето лого Pepsi също използва Блоковете на Фибоначи (кръгове):

















Логото на National Geographic – Блоковете на Фибоначи (квадрати)





Логото на Twetter е базирано на перфектните геометрични кръгове:













Google също използва златното сечение в логото си:










Автор: Таня Пеева
             /Стажант Реклама/







 
 






















Няма коментари:

Публикуване на коментар