вторник, 18 октомври 2016 г.

Виртуална реалност: Как брандовете могат да се възползват от технологията?



Виртуалната реалност е сред най-използваните маркетингови фрази през 2016 г. Това е така, поради все по-широката му употреба от различни брандове като Mercedes, McDonald's и New York Times.

Технологичните компании инвестират в усъвършенстването на технологията и е само въпрос на време виртуалната реалност да стане част от живота на голяма част от потребителите.

Това е добра възможност за маркетолозите, тъй като търсенето на съдържание ще се увеличава все повече и виртуалната реалност ще се превърне в още един канал, по който потребителите могат да бъдат достигнати.

Както споменах по-горе, много брандове вече се възползват от иновативната технология и се радват на успех. Ето няколко интересни примера, които да ви вдъхновят:

1. Mercedes – Loki


Мерцедес заснемат популярния в Instagram Кели Лънд и неговото куче Локи по време на пътуване в Колорадо. Видеото показва новия модел на автомобилния бранд като част от едно вдъхновяващо преживяване.

Видеото се радва на голяма популярност в социалните медии на 2D, а 3D версията е налична в YouTube и приложението за виртуална реалност Mercedes VR, за което е нужен Google Cardboard.




2. McDonald's – Follow our foodsteps

McDonald's използват Samsung Gear, за да разкажат историята на продукцията от фермите във Великобритания до приготвянето на храната в ресторантите им.

Промяната на възприемането на бранда е нещо, което може да бъде постигнато с виртуалната реалност, която позволява разработването на реалистични преживявания.

В допълнение McDonald's създават VR игра, която позволява на хората да управляват трактор по време на бране на картофи. Макар и доста простичка, играта е нещо, което възползвалите се от преживяването ще запомнят.



3. Mariott Hotel Group - A virtual honeymoon to London and Hawaii

Веригата хотели, Marriott, създават „машина за телепортация“ с помощта на VR, която напомня на телефонна кабина.

Те хитро се позиционират пред кметството в Ню Йорк, където над 100 двойки сключват брак всеки ден и ги канят да "отпътуват" на меден месец.




Както сами се убедихте, виртуалната реалност може да донесе различни ползи за вашия бранд. Можете да покажете процеса на производство на своите потребители и по този начин да им докажете качеството на продуктите си, или пък да им покажете колко хубаво могат да си прекарат с вашия продукт или услуга. Чрез виртуалната реалност давате възможност на потребителите да се докоснат до вашия бранд по един нов и забавен за тях начин.

А вие бихте ли използвали виртуалната реалност, за да достигнете до своите клиенти?

Автор: Емилия Милушева