вторник, 28 февруари 2017 г.

YouTube ще премахне 30-секундните реклами, които не могат да се прескачат



За да подобри своя потребителски опит, Google обяви, че до края на 2017 г. ще прехмахне от YouTube 30-секундните реклами, които не могат да бъдат прескочени.

На пръв поглед това може би не звучи като добра новина за рекламодателите, тъй като ги принуждава да спечелят вниманието на потребителите за много по-кратко време. Но това може да се окаже и много положително. Ето две причини това да е така:


1. По-добро обмисляне на средата

Много брандове просто трансферират своите 30-секундни телевизионни реклами в YouTube. Това означава, че голяма част от брандовете не обмислят добре разликата между телевизията и онлайн видеата.

Рекламите в YouTube, които не дават възможност да бъдат избегнати, могат значително много да изнервят хората, които гледат видеа в движение, или тези, които гледат на малък екран.

Тъй като повече от половината гледания в YouTube са от мобилни устройства, този вид реклами могат да принудят хората да напуснат сайта и дори да допринесат за негативно отношение към бранда.

С премахването на формата, маркетолозите ще бъдат принудени да се съобразяват с дигиталната среда, което вероятно ще ги насочи към по-креативно и оригинално съдържание, което потребителите ще искат да гледат.

2. По-голям ефект върху потребителите

В резултат на фокуса върху качеството, рекламите имат много по-добър шанс за положителен ефект върху потребителите.

Въпреки че YouTube ще запази своите варианти на 6-секундни и 20-секундни реклами, които не позволяват прескачане, може би ще се окаже по-ползотворно за брандовете да предвидят бутон "skip". Според Google рекламодателите, които го правят виждат по-високи резултати. Това обаче зависи от първите 5 секунди на рекламата - дали те ще успеят да грабнат потребителя или не.

Според същото проучване, хуморът успява да задържи вниманието за по-дълго, като освен това генерира най-високи нива на осведоменост и запомняне на бранда. Ако хуморът не е подходящ, то очакването и предизвикването на емоции е със сходни нива на ефективност.

Тук трябва да се отбележи, че бутонът "skip" дава възможност и за по-добре измерване на резултатите - така ще знаете колко потребители всъщност са изявили желание да изгледат вашата реклама.

Освен факта, че сайтът за видео споделяне дава избор на потребителите (да прескочат или да изгледат вашата реклама), според Google 80% от рекламите в YouTube са по-ефективни от телевизионните по отношение на повишаване на продажбите, така че това си остава един канал, който си струва да се тества.

Източник: eConsultancy