Герила маркетингът (познат още като партизански маркетинг) "работи, защото е лесен за разбиране, лесен за прилагане и скандално евтин," казва Джей Конрад Левинсън, който е бащата на Герила маркетинга.
"Същността на партизанския маркетинг e постигане на конвенционални цели като печалба и удовлетворение с нетрадиционни методи, като например инвестирането на енергия вместо пари," казва още той за нестандартния си подход.
Герила маркетингът се е доказал на практика като ефективен за малкия бизнес, давайки му възможност да се конкурира с бизнеси с много по-високи бюджети за маркетинг и реклама.
Джей Конрад Левинсън написва култовата си книга "Guerilla Marketing" за студентите си от Университета в Бъркли, които са имали нужда от книга, която да ги насочи как да правят бизнес с малък бюджет. След като Левинсън не успява да открие подходяща, тъй като всички до момента са изисквали сериозни парични средства, той решава сам да напише такава. Това се случва през 1984 г., а от тогава до сега книгата му бива преведена на 62 езика и от нея са продадени 21 млн. копия по целия свят.
Успехът на този метод не е никак учудващ, тъй като потребителите постоянно биват заливани с реклами, които ги преследват където и да отидат. Поради това те са изградили "имунитет" и вниманието им става все по-трудно за улавяне. Решението на този проблем може да се крие в Герила маркетинга, който ярко изпъква на фона на голяма част от традиционните реклами.
За да се убедите във възможностите на този нетрадиционен метод съм ви подготвила 10 креативни примера за Герила маркетинг:
Джей Конрад Левинсън написва култовата си книга "Guerilla Marketing" за студентите си от Университета в Бъркли, които са имали нужда от книга, която да ги насочи как да правят бизнес с малък бюджет. След като Левинсън не успява да открие подходяща, тъй като всички до момента са изисквали сериозни парични средства, той решава сам да напише такава. Това се случва през 1984 г., а от тогава до сега книгата му бива преведена на 62 езика и от нея са продадени 21 млн. копия по целия свят.
Успехът на този метод не е никак учудващ, тъй като потребителите постоянно биват заливани с реклами, които ги преследват където и да отидат. Поради това те са изградили "имунитет" и вниманието им става все по-трудно за улавяне. Решението на този проблем може да се крие в Герила маркетинга, който ярко изпъква на фона на голяма част от традиционните реклами.
За да се убедите във възможностите на този нетрадиционен метод съм ви подготвила 10 креативни примера за Герила маркетинг:
1. Axe - много хитра употреба на знак за евакуация:
2. Футболен стадион от бира Bavaria:
3. Зоопаркът в Копенхаген, който показва един от обитателите си по доста грабващ погледа начин:
4. Ресторант Mondo Pasta, който демонстрира колко са вкусни спагетите в заведението по един нетрадиционен начин:
5. Colgate - клечка за сладолед във формата на четка за зъби, която подсеща децата да измият зъбите си след хранене:
6. Mr. Proper - хитра употреба на пешеходна пътека:
7. Nivea, която онагледява как продуктът й кара целулитът да изчезне:
8. Кампания срещу глобалното затопляне, която показва до какво ниво би стигнала водата, ако не се вземат сериозни мерки:
9. Рокля от тоалетна хартия, която грабва вниманието в супермаркета:
10. Weight Watchers - с всяко откъснато листче с контакти, жената от снимката става все по-слаба:
Какво мислите вие за Герила маркетинга, бихте ли го използвали?
Автор: Емилия Милушева, Организатор Реклама в Miracle Works
Няма коментари:
Публикуване на коментар