петък, 22 август 2014 г.

Лансиране на продукт, криейки го, гениална маркетинг тактика или чиста лудост?


Сенатор Волстед е испанска бира, кръстена на бащата на сухия режим в САЩ - Сенатор Андрю Волстед. Преди известно време компанията нае рекламната агенция Cheil Spain, които създадоха изключително креативна маркетинг кампания, каквато никой до сега не беше виждал.

В духа на забраната от 1920г, те решиха да скрият бирата „Сенатор Волстед“ на всяка цена.




Резултатът? Не можеш да намериш напитката дори в собственият им сайт. Ако решите да посетите сайта на компанията - SenadorVolstead.com може да останете малко объркани.

Първоначално попадате в страница за продажба на ръчно изработени плюшени мечета. Ако не излезете от страницата веднага,  ще забележите малки подсказки. Съобщения от рода на „ Въпреки че си объркан...ти си на правилното място“,  ще се опитат да провокират интереса ви.

В последствие, след като пообиколите сайта, изскача малък прозорец, който ви подсказва да промените размера на браузъра ви. След като го направите, съдържанието на страницата се променя, от ръчно направени плюшени мечета (Bear), към ръчно изработена бира (Beer).




Cheil Spain са се позабавлявали с името „Сенатор Волстед“. Те показват одобрението си към тези, които са били принудени да крият алкохола си по време на сухия режим.  Но дали да криеш продукта на собствения му уеб сайт е умно маркетинг решение?
Днес потребителите са бомбардирани от толкова много маркетинг послания. Лесно е даден продукт да се изгуби из хаоса. Едно от най- важните мисии на маркетинга днес е да се създаде марка с история.
Въпреки че да направиш бирата трудна за намиране очевидно е рисковано, Сенатор Волстед е успяла да създаде завладяваща история. Бивайки „ забранената бира“, те създават легенда, която се запечатва в съзнанието на потребителите. Така следващият път, когато някой се чуди коя от стотиците бири на пазара да си купи, Сенатор Волстед ще изскочи в съзнанието му заради запомнящата й се кампания.
Оригинал: Ерик Филипс, http://ation.digitalmediauconn.org/

Няма коментари:

Публикуване на коментар